استان قم میزبان بیست و یکمین اجرای «فصل شیدایی»

برنامه سینمایی نمایشی «سی نمایش فصل شیدایی» در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قم در اردوگاه غدیر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ - 02October 2022

استان قم بیست و یکمین میزبان اجرای «فصل شیدایی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «حسین تناور» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های فصل شیدایی که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: جهاد تبیین جهاد حق در مقابل باطل و گلوگاه جلوگیری از خطر تحریف و فریضه‌ای واجب است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این مهم سفارشاتی دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد عمق بخشی انقلاب و دفاع مقدس به جوانان، عنوان کرد: امروز جوانانی را شاهد هستیم که با مسائل انقلاب آشنا نیستند لذا ضرورت دارد از دریچه فرهنگ و هنر آن‌ها را با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم.

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، با ذکر این نکته که نوجوانان در دفاع مقدس به مرحله‌ای از معرفت رسیدند که امام راحل (ره) نوجوان ۱۳ ساله‌ای را به عنوان رهبر معرفی می‌کند، ابراز کرد: امروز دشمن معرفت جوانان را نشانه رفته است تا حرکت جوانان را در خلاف جهت حرکت انقلاب به کار گیرند و خساراتی به بار بیاورند و این هنر جبهه حق در مقابل باطل است که چگونه آرمان‌های خود را به جوانان منتقل کند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در دهه ۶۰ عده و عُده بسیار کم و ضعیفی داشت، ولی امروز بسیار قوی هستیم و در دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگی در عملیات‌های مختلف را شاهد بودیم که با تجهیزات کم، ولی با کمک الهی پیروز شدیم.

سردار تناور ادامه داد: خدای امروز همان خدای دفاع مقدس است و جوانان سال ۶۰ مانند همین جوانان امروز هستند و اگر در مقاطعی پیروزی حاصل نمی‌شود نتیجه ارتباط ضعیف ما با خداست، لذا با معرفت افزایی می‌توانیم به فتح‌الفتوح‌های بسیاری برسیم.

وی با اشاره به نقش پشتیبانی لشکر ۱۷ در اجرای نمایش فصل شیدایی، گفت: استان قم بیست و یکمین میزبانی از گروه فصل شیدایی را دارد و این نمایش در شهر‌های دیگر، هر شب جمعیتی حدود ۷ هزار نفر را مخاطب قرار داده و در یزد نیز جمعیتی حدود ۱۴۰۰۰ نفر در یک شب تجربه شده است.

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) افزود: این برنامه با پشتیبانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) و با همکاری استانداری، شهرداری و نهاد‌های دیگر استان برگزار خواهد شد؛ در حاشیه برگزاری نمایش فصل شیدایی نمایشگاهی برگزار می‌شود متشکل از ۴۵ غرفه شامل سبک زندگی و مشاوره، کودکان و دشمن شناسی، موتورسواری و اسب سواری ویژه جوانان، میزخدمت، مشاوره حقوقی، گزارش گروه‌های جهادی و ایستگاه صلواتی می‌باشد.

وی ادامه داد: در این مدت حجم زیادی خاکبرداری و انتقال تجهیزات و ساعت‌ها جلسه برای برگزاری این نمایشگاه انجام شده است؛ پنج نقطه شهر برای انتقال مردم و به وسیله اتوبوس انتخاب شده است و روز‌های ابتدایی نمایشگاه جهت بازدید اقشار همچون بسیجیان فرهنگیان، دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان در نظر گرفته شده و امکان تمدید نمایشگاه نیز وجود دارد و همچنین سه نقطه پارکینگ در اطراف مجموعه پیش بینی شده است.

علیرضا کوه فر مدیر مرکز هنر‌های نمایشی انقلاب مهنا نیز در این نشست گفت: فصل شیدایی گونه‌ای از نمایش میدانی است که مشابه این اثر را تجربه نکرده ایم و در این نمایش ذهن مخاطب درگیر می‌شود چرا که مخاطب در وسط قرار می‌گیرد و در اطراف او نمایش اجرا میشود و حواس پنجگانه او درگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایش در ۲۰ استان اجرا شده و جریان سازی صورت گرفته است، افزود: گاهی نمایش‌ها باعث هیجانات لحظه‌ای می‌شود، ولی این نمایش در روز‌های بعد از اجرا فرد را درگیر خود می‌کند و باعث بالا رفتن دانش عقیدتی و تحول اخلاقی مخاطب می‌شود.

کوه فر با اشاره به اینکه کنگره شهدا فرصت جریان سازی اجتماعی است و جوانان را می‌توان با الگوسازی و قهرمان سازی با شهدا آشنا نمود، عنوان کرد: الگو‌های مناسبی در دفاع مقدس داریم که کار‌های هنری خوبی روی آن‌ها انجام نشده است.

وی تاکید کرد: فصل شیدایی در هر استان با توجه به پتانسیل‌های آن استان برگزار می‌شود و در استان قم به داستان ورود حضرت معصومه (س) به قم، علمای ساکن در قم، انقلاب و دفاع مقدس و شهدای استان پرداخته می‌شود و تغییراتی حدود ۴۰ درصد در نمایش داده ایم.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی انقلاب مهنا یادآور شد: در نمایش فصل شیدایی به زندگینامه انبیای حضرت نوح و ابراهیم (ع)، بعثت پیامبر اکرم (ص)، ماجرا‌های غدیر، مباهله، شهادت حضرت زهرا (س)، حادثه کربلا، ورود حضرت معصومه (س) به قم، ورود امام رضا (ع) به نیشابور، پیروزی انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و بحث ظهور پرداخته می‌شود.

کوه فر گفت: این برنامه از ۱۲ الی ۲۶ مهر ساعت ۱۹ در انتهای شهرک قدس، پشت کوه خضر نبی (ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در سایت نما تیکت ثبت نام رایگان انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها