هشدار دبیر کل اتحادیه عرب درباره عدم تمدید آتش بس در یمن

دبیر کل اتحادیه عرب درباره عدم تمدید آتش بس یمن که مهلت آن امروز به پایان می‌رسد، هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 02October 2022

هشدار دبیر کل اتحادیه عرب درباره عدم تمدید آتش بس در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب درباره عدم تمدید آتش بس یمن که مهلت آن امروز یکشنبه به پایان می‌رسد، هشدار داد.

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که شرایط انسانی در یمن بسیار ناگوار و خطرناک است و تمدید نشدن آتش بس بحران انسانی در یمن را پیچیده‌تر می‌کند.

وی از طرف‌های یمنی خواست با هدف کاستن از درد و رنج ملت یمن با تمدید آتش بس موافقت کنند تا مردم یمن بتوانند از حق طبیعی خود در زمینه امنیت، آرامش و حمل و نقل دریایی و زمینی بهره‌مند شوند.

ابوالغیط همچنین از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی خواستار تلاش برای تمدید آتش بس یمن شد و بر اهمیت تمدید آتش بس برای دوره طولانی تاکید کرد.

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن و هیئت همراه، تاکید کرده بود که پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان خواسته اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد ما با تمدید آتش بس موافقت نخواهیم کرد و موافقت ما با آتش بس بدون بهبود شرایط، به منزله موافقت با ادامه محاصره و جنگ علیه ملت عزیز یمن است، ظلم حاصل از محاصره علیه مردم یمن در مقایسه با خواسته‌های انسانی ساده بسیار بزرگ است.

همچنین هشام شرف عبدالله وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با فرستاده سازمان ملل در این کشور تاکید کرد که موضع شورای عالی سیاسی یمن در صنعا هیچ ابهامی ندارد و مطالبات صنعا را نمی‌توان پیش شرط نامید بلکه این مطالبات بشردوستانه و انسانی هستند و اگر طرف دیگر در پایان دادن به تجاوز نظامی و رفع محاصره به منظور دستیابی به حل و فصل سیاسی مسالمت آمیز و پایدار جدی باشد نباید اختلافات یا مذاکراتی پیرامون آن وجود داشته باشد.

سازمان ملل در ۲ آگوست اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، ۲ ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار