مدیر گلزار شهدای بندرعباس:

مسئولان باید طبق قانون وظایف خودشان را در قبال خانواده شهدا انجام دهند

«احترامی» گفت:‌ مسئولان باید طبق قانون وظایف خودشان را در قبال شهدا، خانواده شهدا و گلزار شهدا انجام دهند.
کد خبر: ۵۴۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷ - 08October 2022

«روح‌الله احترامی» مدیر گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با بیان اینکه دفاع مقدس سخن از دفاع جانانه حقوق انسانی است که در سالهای زیبای دفاع مقدس با جلوه هایی از ایثار و شجاع، رقم خورد، اظهار داشت: عده ای از جوانان مملکت عاشقانه رفتند، با شجاعت جنگیدند و خاطره‌ای را به نام سال‌های زیبای دفاع مقدس برای ما باقی گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه وظایف زیادی در مقابل شهدا و خاندان شهدا داریم، افزود: از سنگر گلزار شهدای بندرعباس و مکانی که مسکن و ماوای شهدای عزیز است، حدود 300 شهید عزیز را در این مکان گلگون کفن داریم.

احترامی ادامه داد: سعی کردیم که برنامه های فرهنگی بسیار خوبی را اولا برای آحاد جامعه، سپس برای ایثارگران، خانواده معظم شهدا داشته باشیم.

مدیرگلزار شهدای بندرعباس گفت: در ابتدا، فضای گلزار شهدا را فضای شهید و شهادت تلطیف و با نظم و ترتیب خاصی برای نوجوانان و متولدین دهه 80 ، 90 آماده سازی کردیم که تا حدودی در این راه موفق بودیم اما هنوز راه بسیار زیادی داریم و باید سعی کنیم به آن اهداف برسیم.

وی تصریح کرد: در این راه استمرار و کمک مسئولان را می‌طلبد چرا که از برکت همین شهدا به پست و مقام دنیوی رسیدند و باید طبق قانون وظایف خودشان را در قبال شهدا، خانواده شهدا و گلزار شهدا انجام دهند.

احترامی با بیان اینکه در بعد خدمات رسانی به خانواده های معظم شهدا اقدامات بسیار خوبی انجام شده که همچنان راه تا مقصد بسیار زیاد است، عنوان کرد: زمانی فرزندان شهدا در مدارس، دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بودند و سیستم و نوع خدمات رسانی در بحث آموزش بود.

وی اضافه کرد: اکنون فضا، فضای اشتغال است یعنی تمامی فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران به سن اشتغال رسیدند، باید تمام تلاش دولت معطوف به موضوع اشتغال فرزندان ایثارگران اعم از شهدا و جانبازان و‌... باشد.

مدیر گلزار شهدای بندرعباس ابراز داشت: قوانین زیادی در مجلس تصویب شده، اما نوع انجام این قوانین در دستگاه‌های اجرایی، متاسفانه آنطور که رصد می شود ایده آل نیست و ما فرزندان ایثارگرانی را داریم که متاسفانه یا به مقاصد اشتغال نمی‌رسند و یا در همانجایی که هستند، با ناملایماتی روبرو خواهند شد که در شان این عزیزان نیست.

وی خاطرنشان کرد: توانستیم فاصله حرف تا عمل را کم کنیم اما باز هم باید تلاش کنیم که به برکت خون شهدای عزیز و لاله‌هایی که عاشقانه رفتند و جانشان را تقدیم نظام و انقلاب کردند، بیاییم فاصله حرف تا عمل را کم کنیم و امید است بتوانیم با کم کردن این فاصله صادقانه حرفی که به مردم می‌زنیم با خدمت اثبات کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار