معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه خبر داد؛

برگزاری مسابقات قرآن کشور‌های اسلامی در سال ۱۴۰۲ به میزبانی سپاه پاسداران

سردار محبی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ میزبان مسابقات قرآن کریم کشور‌های اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ - 03October 2022

سپاه پاسدارانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در این مراسم با اشاره به اینکه پرورش قاریان و حافظان قرآن کریم به‌صورت جدی در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد؛ اظهار داشت: جلسات قرارگاه قرآنی نور با نظارت فرمانده کل سپاه به‌صورت مستمر برگزار می‌شود و مصوبات خوبی را هم در دستور کار قرار داده است.

سردار محبی اضافه کرد: هزار و ۷۲ طرح فراگیر حفظ قرآن کریم در مجموعه سپاه جهت حفظ و قرائت قرآن کریم تصویب شده است؛ همچنین دو جلسه مهم قرارگاه قرآنی نور در شهر‌های تهران و قم برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه افزود: طرح مهم دیگری که در مجموعه سپاه به تصویب رسیده و قرار است در آینده نزدیک عملیاتی شود، اعطای نشان به حافظان و قاریان قرآنی است که در این زمینه با معاونت نیروی انسانی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح رایزنی‌هایی صورت گرفته و به احتمال زیاد به تصویب رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه دارالقرآن کریم به‌زودی در سازمان تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: تشکیل یک مرکزیت قرآن کریم از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما در این مسیر گام برمی‌داریم.

سردار محبی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین پیشنهاد میزبانی مسابقات قرآن کریم کشور‌های اسلامی را داده است که اگر پروسه کار را با زمان‌بندی انجام دهیم به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران میزبان مسابقات قرآن کریم نیرو‌های مسلح ایران و عمان بود که کشورمان در آن مسابقات افتخارات خوبی کسب کرد؛ اما هدف تنها کسب افتخار نیست و ما به دنبال کیفیت‌بخشی هر چه بیشتر برگزاری مسابقات هستیم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ پاسدار «شهرام عسکریان» معاون روابط عمومی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی قرآن کریم را برای اولین بار برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم در جهت کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر مسابقات گام برداریم.

وی افزود: به همت سردار «پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و سردار «فروزانیان» معاون طرح و برنامه نیروی زمینی سپاه، هر قاری یا حافظ قرآن کریم که در مسابقات سراسری مقام اول تا سوم را کسب کند به شکل ویژه‌ای از او تجلیل خواهد شد.

سرهنگ عسکریان خاطرنشان کرد: قرار است چهره‌های قرآنی برتر در مسابقات قرآن کریم در فضای مجازی معرفی شوند و این موجب موفقیت هرچه بیشتر قاریان و حافظان نیروی زمینی سپاه خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: تلاش‌های فرماندهان و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در رده‌ها قابل تقدیر است و در هر رده‌ای که فرمانده اهتمام بیشتری به مسائل فرهنگی داشته، هم چهره‌های قرآنی معرفی شده‌اند و هم عناوین خوبی در آن رده کسب شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها