مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

فرهنگ، اولویت نظام اسلامی است

سرهنگ «حبیبی» فرهنگ را اولویت نظام اسلامی دانست و افزود: همه چیز حول محور فرهنگ قرار دارد و در این میان معلمان قشر مهمی محسوب می‌شوند و می‌بایست فرهنگ کشور را ساخته و توسعه بخشند تا فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی تثبیت شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 03October 2022

فرهنگ؛ اولویت نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست هم اندیشی جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و محوری داشتند، اظهار داشت: این نقش آفرینی ناشی از تلاش‌های فرهنگیان و معلمان دلسوز و فداکار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دانش آموزان در جریان نهضت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و شوری که در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در سطح دبیرستان‌های کشور ایجاد شد، نشان دهنده این حضور پررنگ است، تصریح کرد: این نقش آفرینی را باید ناشی از تلاش‌های معلمان بدانیم که وظیفه آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم در گام دوم انقلاب اسلامی، معلمان نقش حیاتی و محوری دارند، خاطرنشان کرد: جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند و رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن تاکید دارند؛ بنابراین در راه تربیت جوانان آینده ساز ایران اسلامی باز هم این نقش معلمان است که پررنگ قلمداد می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جوانان را طبق بیانیه گام دوم و چهل سال آینده به سمت فرهنگ غنی اسلامی سوق دهیم، باید قدردان معلمان باشیم، تاکید کرد: هر گونه هزینه در این راه، سرمایه گذاری برای آینده کشور خواهد بود.

وی فرهنگ را اولویت نظام اسلامی دانست و افزود: همه چیز حول محور فرهنگ قرار دارد و از اقتصاد و سیاست گرفته تا علم و فناوری و... همگی وابسته به فرهنگ هستند که در این میان معلمان قشر مهمی محسوب می‌شوند و می‌بایست فرهنگ کشور را ساخته و توسعه بخشند تا فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی تثبیت شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، متذکر شد: براساس این سند زیرساخت‌های اساسی کشور باز هم مدیون معلمان است که دانش آموزان را تربیت می‌کنند و تحویل جامعه می‌دهند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری به مثابه هوایی است که جامعه در آن نفس می‌کشد و اگر نباشد جامعه می‌میرد، تصریح کرد: معظم له در بالاترین سطح نظام اسلامی تعابیری را درباره فرهنگ و معلمان به کار می‌برند که در واقع نشان دادن اهمیت کار و رسالت این قشر فرهیخته است؛ البته معلمان عزیز، گلایه و شکایاتی هم دارند که به واسطه برخی کمبود هاست و باید مسئولان امر به فکر حل آن‌ها باشند.

حبیبی با تاکید بر اینکه عزت و شرف معلمان نباید به واسطه کمبود‌ها زیر سوال برود و معلمان باید عزتمند زندگی کنند، خاطرنشان کرد: اگر شاهد توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری در کشور هستیم به واسطه سرمایه‌های عظیمی بوده که در بخش زیرساخت‌ها داشتیم و این زیرساخت‌ها از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد.

وی افزود: معتقدیم باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه تری حتی نسبت به آموزش عالی داشته باشیم؛ چرا که نقش آموزش و پرورش به نوعی زیرساخت کشور محسوب می‌شود. همچین معرفت و مهارت آموزشی باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند هر معلم باید یک معلم پرورشی و معارفی باشد و گاهی یک معلم ریاضی و فیزیک هم می‌تواند معارف الهی را ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار