صنعاء:

ائتلاف سعودی به دنبال آتش‌بس صوری است

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: ائتلاف متجاوز سعودی در دستیابی به راهکاری برای حل و فصل بحران یمن، جدی نیست.
کد خبر: ۵۴۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 03October 2022

صنعاء: ائتلاف سعودی به دنبال آتش‌بس صوری استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (دوشنبه) اظهار داشت: ائتلاف متجاوز سعودی در زمینه آتش‌بس جدی نیست.

شبکه خبری المسیره به نقل از شرف گزارش داد، تن ندادن طرف مقابل به مطالبات انسان‌دوستانه‌ای که صنعاء ممطرح کرد، تأکید می‌کند که طرف مقابل (ائتلاف سعودی) در دستیابی به راهکاری برای حل و فصل بحران یمن، جدی نیست.

وی تأکید کرد، همه جهان باید نتایج نشست‌های شورای عالی سیاسی یمن را جدی بگیرند؛ زیرا دولت نجات ملی یمن، هر زمان که سخن گفته، عمل کرده است.

این وزیر یمنی خاطر نشان کرد، رخدادها، واقعی بودن هشدار‌های صنعاء را ثابت کرده و طرف مقابل نیز با تمدید ظاهری آتش‌بس در تلاش است یمن را وارد وضعیت مرگ بالینی کند.

شرف در پایان تأکید کرد، صنعاء از صلح و برآورده شدن مطالبات مردم یمن حمایت می‌کند و آتش‌بس را ابزاری برای فراهم ساختن شرایط صلح عادلانه می‌داند.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر، دیروز) به پایان رسید و «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشور‌ها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که این هشدار تا زمانی که کشور‌های متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

روزنامه رأی الیوم هم با اشاره به این‌که دلیل مخالفت صنعاء با تمدید آتش‌بس، کارشکنی‌ها و عهدشکنی‌های ریاض بوده و طی مدت آتش‌بس، ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض کرده، نوشت که نشانه‌ها موجود حاکی از آن بود که دیگر آتش‌بسی که دو بار تمدید شده، تمدید نشود و صنعاء به سوی گزینه از سرگیری مقابله نظامی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 134

پایان پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار