مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ و میراث گران‌بهایی برای ملت ایران است

«سلامی» گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران گنجینه بزرگ و میراث گران‌بهایی است که باید ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس را با شیوه‌های جدید به جوانان انتقال دهیم.
کد خبر: ۵۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 04October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دفاع مقدس، معجزه انقلاب اسلامی بود و برکات فراوانی را به دنبال داشت، اظهار داشت: دفاع مقدس برای ملت ایران گنجینه بزرگ و میراث گران‌بهایی است که باید ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس را با شیوه‌های جدید به جوانان انتقال دهیم.

وی گفت: پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس نشات گرفته از قدرت ایمان و معنویت، شجاعت و از خودگذشتگی، پیروی محض از ولایت و حضور مجاهدانه مردم در صحنه بود.

این مسئول ادامه داد: وظیفه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را برای آیندگان تبیین کرده و این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم و تا زمانی‌ که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد، هیچ آسیب و خدشه‌ای به کشورمان وارد نخواهد آمد.

سلامی متذکر شد: تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس سبب آشنایی جوانان با حماسه‌های جاودانه و پایداری‌های مردانه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شود و تا کنون در استان سمنان نزدیک به ۵۶ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این درس را گذارنده‌اند و انتظار داریم از ترم مهر‌ شاهد افزایش کلاس‌های درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان ادامه داد: دانشجویان پسر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که قادر به اجرای طرح‌های تحقیقاتی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت هستند، می‌توانند جهت همکاری و استفاده از طرح کسرخدمت سربازی اقدام کنندکه تاکنون ۱۲ طرح پژوهشی توسط دانشجویان با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با هدف طرح مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تحقیق و پژوهش حوزه دفاع مقدس وگسترش شناخت، ترویج آرمان‌ها و ارزش‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس تدوین شده است.

سلامی متذکر شد: در راستای مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبنی بر برقراری ارتباط بهتر با دانشگاه‌ها و نشر موضوعات دفاع مقدس حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با محوریت دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در برنامه دارد که تا کنون بیش از ۲۰ پایان نامه دانشجویی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت توسط این اداره مورد حمایت مالی و معنوی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌کند، افزود: تا کنون ۱۲ دانشگاه استان مزین به مزار شهدا گمنام هستند که برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این یادمان ها، بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ راضیه لواف

نظر شما
پربیننده ها