تعدادی از همرزمان شهدای «سوباشی»:

شهدای سایت «سوباشی» نماد پایداری هستند

شهدای سایت رادار «سوباشی» پس از مقاومت و خنثی سازی حملات رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس، سرانجام پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند، به همین منظور همرزمان این شهدا، آنان را نماد پایداری و مقاومت می‌دانند.
کد خبر: ۵۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 04October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، چند روزی از امضای قطعنامه ۵۹۸ گذشته بود رژیم بعث عراق سایت راداری «سوباشی» در همدان را بمباران و ۱۹ نفر از کارکنان و متخصصان این سایت در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

 شهیدان «رجبعلی جودکی»، «اسدالله زمانی»، «مهدی عسکری»، «نظام علی ملکی»، «فرهاد دستنبو»، «پرویز منصورعلی»، «اکبر کوهی ورامینی»، «پرویز نادری»، «رضا اقبال‌پور»، «علی حسین زارعی»، «علیرضا بهرامی روشن»، «علی‌نقی فخرالدین»، «حسنعلی مهدی برازنده»، «حسن یوسفی صفت»، «محمدعلی جوینده مهر»، «حسن مسعودی خرم»، «محمدرضا مؤمنی»، «طهماسب جامه شورانی» و «خسرو پناهی» از شهدای این سایت هستند.

جهت گرامیداشت و بیان فداکاری‌های شهدای این سایت مصاحبه‌ای با تعدادی از همرزمان این شهدا صورت گرفت که در ادامه می‌خوانید:

«قربان کریمی» رزمنده دوران دفاع مقدس و یکی از همرزمان شهدای سایت سوباشی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: همرزم بودن با شهدای سایت رادار سوباشی، از مهمترین اتفاقات زندگی من بود، هنگامی که در گرمای طاقت فرسا و یا روزهای گرم بدون هیچ اعتراضی به دفاع از کشور مشغول بودیم، خاطرات شیرین و تلخی را باهم تجربه کردیم.

شهدای سایت «سوباشی» نماد پایداری هستند

وی به بیان یکی از این خاطرات پرداخت و گفت: در یکی از عملیات‌هایی که در منطقه جنگی اهواز بودیم، هواپیمای کافی برای حمل مجروحین نبود و با همت شهید جودکی و شهید یوسفی صفت، مجروحین را با هواپیمای نظامی به منطقه امن منتقل کردیم و خستگی مانع کمک نکردن این دو رزمنده به مجروحین نشد.

کریمی مظلومیت را مهمترین ویژگی این شهدا دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه طبق قطعنامه جنگ تمام شده بود اما نیروهای عراقی ناجوانمردانه به این سایت حمله کردند و ۱۹نفراز گل‌های باغ ایران را پرپر کردند.

«منصور نکویی» یکی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس و همرزمان شهدای سایت سوباشی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان داشت: ایمان، تقوی، مظلومیت، شجاعت و بی‌ریا بودن از ویژگی‌های شهدای سایت رادار سوباشی بود.

وی افزود: طی ۸سال جنگ تحمیلی دشمن بسیار تلاش کرد تا این سایت را مورد حمله مستقیم قرار دهد، که از جمله ثبت بیش از ۱۵۷ حمله و استفاده از موشک‌های ضد راداری گواه این موضوع است؛ اما موفق به این کار نشد و نیروهای با ایمان ایرانی، هربار صدام را ناکام می‌گذاشتند.

نکویی بیان داشت: در شرایط سخت جنگ و در سرمای آن روزهای سوباشی، تنها چیزی که باعث انگیزه این شهدا می‌شد عشق به میهن و آزادی آن بود.

شهدای سایت «سوباشی» نماد پایداری هستند

وی متذکر شد: شهدای سایت‌ سوباشی نماد پایداری و مقاومت هستند و هیچ جمله‌ای قادر به بیان مظلومیت این شهدا نیست.

همرزم شهدای سایت سوباشی پذیرایی از همرزمان خود در شب‌های سرد سوباشی را یکی از خاطرات شیرین خود برشمرد و گفت: در آن شب‌ها برای اینکه خستگی باعث به خواب رفتن ما نشود، از هم با خوراکی‌های ساده پذیرایی می‌کردیم تا سختی شرایط را با چاشنی شوخی از یاد ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار