اسلام، مفهوم انتظار را با ظهور امام زمان (عج) به جهان عرضه می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۵۴۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 04October 2022

به گزارش ‌دفاع‌پرس از فارس، «مهدی طاهری» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ

و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد. (سوره انبیاء‌: آیه 105)

‌انتظار نه تنها یک واژه بلکه رمزرسیدن به نقطه مشترکی است به نام مدینه فاضله، نقطه‌ای که همه ادیان بر آن تاکید کرده چه فردی ظهور خواهد کرد تا جهان را پر از عدل و داد کند‌.

دین مبین اسلام و مذهب حق شیعه، مفهوم والای انتظار را با ظهور حضرت مهدی (عج) به جهانیان عرضه می‌کند تا پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) فرزند ایشان برمقام امامت است نشسته و تا روز قیامت جن و انس و ماده و معنا را رهبری و راهبری کند.

هرچند تاکید فراوان برمقام و منزلت امام عصر (عج) است اما باید سیره امام یازدهم شیعیان را نیز فراموش نکرد؛ امامی که مقبولیت و فهم هدف والا و عظمت ظهور را با سبک زندگی خویش و با آماده‌سازی امت فراهم نمود تا امام عصر (عج) و فرزند شاخصش با معرفتی افزون‌تر به غیبت برود‌.

اکنون شهادت امام حسن عسکری (ع) نه تنها به عنوان آغازگر امامت امام عصر (عج) مهم است؛ بلکه لحظه به لحظه زندگی این امام عزیز برای شیعیان درس تمرین غیبت و ظهور است. شهادت این امام بزرگوار برهمه شیعیان تسلیت باد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار