رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

انقلاب اسلامی تفکرات غرب را به هم ریخت

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه آمریکا در حال فروپاشی است گفت: ما با انقلابمان کاری کردیم که دنیای غرب، تفکرات و اندیشه‌های غربی را به هم ریخت.
کد خبر: ۵۴۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ - 04October 2022

آمریکا در حال فروپاشی است/ انقلاب ما تفکرات غرب را به هم ریختبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در همایش نقش اطلاعات مکانی در دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) طی سخنانی با اشاره به مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس، اظهار داشت: هر کشوری در دنیا اگر به او حمله شود از خودش دفاع می‌کند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که چرا دفاع از کشور را دفاع مقدس می‌گوئیم، دلیل این نامگذاری چیست و چرا به این دفاع، مقدس می‌گوئیم؟

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: دلیل اینکه ما دفاع مقدس را «مقدس» می‌نامیم این است که رزمندگان ما در جنگ تحمیلی در کنار مبارزه و مقابله با دشمن در عرصه جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس نیز با قدرت وارد شده بودند و در جهاد نفس به درجات بالایی رسیده بودند به نوعی که جز خدا چیزی نمی‌دیدند و تمام رفتار و عملشان برای خدا بود. دفاع مقدس توانست انسان‌هایی بسازد که رزمندگان ما از ۱۳ سال تا سن‌های بسیار بالا افرادی بسیار مؤثر باشند و رفتار و کردارشان تنها برای رضای خدا باشد.

مصلحی با بیان اینکه ما با انقلابمان کاری کردیم که دنیای غرب، تفکرات و اندیشه‌های غربی را به هم ریخت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال با توطئه‌های مختلفی روبه‌رو بود که یکی از آن‌ها توطئه «ترور» بود و ما در این راستا ۱۷ هزار شهید ترور داریم. در این ۱۷ هزار شهید ترور از رئیس جمهور، نخست وزیر تا افراد بسیار عادی نیز وجود دارند و این افراد مورد هدف دشمنان و ترور آن‌ها قرار گرفتند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: بسیاری از این اقدامات تروریستی ترور‌های کور و بدون دلیل بود و تروریست‌ها افراد عادی جامعه را تنها به بهانه و دلیل داشتن محاسن مورد هدف قرار می‌دادند. این دشمنی‌ها در عرصه سخت و جنگ تحمیلی هم ادامه پیدا کرد و در دفاع مقدس همه قدرت‌های استکباری دست به دست هم داده و در مقابل انقلاب ما ایستاده بودند.

وی با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در کشور این اتفاقات را نتیجه جنگ فرهنگی دشمن دانست و گفت: همین اتفاقاتی که در روز‌های اخیر افتاده نتیجه جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان است یعنی جوانان ما در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای دشمن دچار اشتباه می‌شود و این مسائل رخ می‌دهد.

مصلحی برنامه ریزی دشمنان در عرصه اجتماعی را یکی دیگر از عرصه‌های جنگی دشمن علیه ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان وقتی نتوانستند در عرصه جنگ سخت و جنگ فرهنگی به نتیجه برسند وارد عرصه جنگ اجتماعی شدند و شما امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی شاهد آسیب‌هایی اجتماعی هستید که نتیجه طراحی دشمنان است؛ اما با همه این برنامه ریزی‌های دشمن و تلاش آنها، تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه برسند و دلیل شکست‌های پی در پی دشمن، وجود رهبری آگاه، بصیر و مقتدر و دلیل دیگر آن مردمی آگاه و رهرو است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: اگر در این جنگ‌های فرهنگی و رسانه‌ای رهبری انقلاب و مردم آگاه و پیرو نبودند، چه اتفاقی برای کشور ما می‌افتاد؟ من در سال ۸۸ وزیر اطلاعات بودم و با آگاهی می‌گوئیم: ما باید به طراحی دشمن دقت داشته باشیم و برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم، اگر دقت کرده باشید روز گذشته مقام معظم رهبری اعلام کردند که حتی اگر حادثه فوت مرحوم مهسا امینی هم نبود دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند تا در مهر ماه آشوب در کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دشمنان ما برای مسئله اربعین نیز برنامه‌ریزی کرده بودند و شما دیدید در روز‌های قبل از اربعین چه حوادثی در عراق رخ داد و اقدام آیت‌الله حائری نقشه دشمنان را بر هم زد و بعد ما شاهد آن حماسه بیش از ۲۰ میلیونی در پیاده روی اربعین بودیم.

مصلحی با بیان اینکه آمریکا در حال فروپاشی است خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴ میلیون مقاله علمی در خصوص فروپاشی آمریکا توسط اساتید دانشگاه‌های ایالت متحده آمریکا نوشته شده است و ۸۰ درصد این مقالات می‌گویند منشأ فروپاشی آمریکا انقلاب اسلامی ایران است. استکبار از انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ایران اسلامی ناراحت است. اگر این فتنه‌هایی که در سال ۸۸ و سال‌های دیگر رخ نمی‌داد حقانیت انقلاب اسلامی به اثبات نمی‌رسد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به راهپیمایی مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر گفت: مردمی که در مخالفت با اغتشاشات و محکومیت توهین به قرآن به خیابان آمدند آیا مشکلات اقتصادی ندارند؟ اما بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده اند که علیرغم وجود مشکلات انقلابشان را دوست دارند و از آن دفاع می‌کنند حتی با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که در این سال‌ها وجود داشته است، مرز خود را با اغتشاشگران و تجزیه طلبان جدا می‌کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها