جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

تاکنون ۳۰ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در زنجان منتشر شده است

سردار «طهماسبی» گفت: از ابتدا تاکنون در حوزه کتاب‌های دفاع‌مقدس ۳۰ هزار عنوان کتاب در استان زنجان توسط نهادهای مختلف منتشر شده است.
کد خبر: ۵۴۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ - 04October 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، سردار «ابوالفضل طهماسبی» امروز در همایش تجلیل از نویسندگان و رونمایی از تازه‌های نشر دفاع‌مقدس، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر (ع)، اظهار داشت: در حوزه نشر و کتاب در دوران طاغوت، از کشور‌های عقب مانده بودیم و پس از انقلاب پیشرفت چشم‌گیری در این حوزه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب‌های دفاع‌ مقدس ۳۰ هزار عنوان کتاب در استان منتشر شده است، ادامه داد: این تعداد کتاب نشان می‌دهد که دفاع‌مقدس در پرورش استعداد‌ها موفق است، به طوری که کسانی هستند که دوران جنگ را لمس نکردند، اما در حوزه دفاع‌مقدس قلم می‌زنند.

سردار طهماسبی با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی از برکات انقلاب است، تصریح کرد: پس از انقلاب در حوزه شمارگان سالانه چاپ کتاب ۱۳۶ برابر افزایش داشته‌ایم و از یک میلیون نسخه در سال ۵۷ به ۱۳۶ میلیون در سال ۹۵ رسیده است و این آمار اهمیت حوزه نشر را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد عنوان کتاب ثبت شده در کتابخانه ملی از سال ۱۳۱۶ تا ۱۳۵۷ که ۱۱ هزار عنوان بوده است، تشریح کرد: از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۶ با میانگین سالانه بیش از ۳۲ هزار کتاب ثبت شده است. همچنین کل کتابخانه‌ها در زمان طاغوت ۵۷۰ باب بوده و در حال حاضر ما ۱۷ هزار و ۳۱۰ باب کتابخانه در کشور داریم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه دفاع‌مقدس هر چه تلاش شود باز هم کم است و باید بیشتر کار شود، بیان کرد: به حوزه کتاب و کتابخوانی باید جدی نگاه کنیم و توجه ویژه‌ای به این حوزه شود. دفاع‌مقدس و آثار دفاع‌مقدس نباید به فراموشی سپرده شود و در این حوزه همه موظف هستیم کار کنیم.

سردار طهماسبی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع‌مقدس میدان‌دار حفظ و نشر دفاع‌مقدس هستند، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع‌مقدس جنگ پنهانی است که باید کشف شود. دفاع‌مقدس نیاز به سوژه‌یابی و سوژه‌شناسی دارد، باید سوژه‌های جدید و مخاطب‌پسند را پیدا کنیم. یکی از حوز‌های جهاد تبیین حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس و تبیین آن است. استعداد‌های خوبی در استان داریم و در پی کشف استعداد‌ها نیز هستیم و این مسئله نیاز به هم‌افزایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار