معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران فقط معطوف به جنگ تحمیلی نمی‌شود

سردار فرجیان‌زاده گفت: اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران فقط معطوف به جنگ تحمیلی نبود؛ چرا که آن‌ها در بحبوبه جنگ با تحریک و حمایت گروهک مجاهدین خلق در داخل ایران یک جنگ داخلی هم ایجاد کرده بودند.
کد خبر: ۵۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶ - 08October 2022

اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران فقط معطوف به جنگ تحمیلی نمی‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سعید فرجیان‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگویی درباره نفوذ آمریکا در دوران پیش از انقلاب اسلامی اظهار داشت: روشن است که در دوران پیش از انقلاب، ایران تحت سلطه آمریکا قرار داشت؛ به گونه‌ای که تمام مقدورات کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تسلیم آمریکا بود؛ زیرا بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی درباره کشور ما تصمیم می‌گرفتند و شاه هم همچون یک مترسک، بازیچه دست آن‌ها بود.

سردار فرجیان‌زاده با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب، فساد دربار به اوج خود رسیده بود، افزود: مجموعه فساد‌هایی که شاه به راه انداخته بود، سبب شد که ایران در قرن بیستم، انقلابی را شکل دهد که دارای ایده‌ای بدیع و اسلامی بود و به واسطه آن توانست نگاه تمام انقلاب‌های جهان را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: آمریکا پس از انقلاب و با از دست رفتن موقعیت استراتژیک و اقتصادی خود، به اجرای توطئه‌های براندازی دست زد تا دوباره قدرت از دست رفته خود را کسب کند؛ لذا به همین منظور گروهک خلق بلوچ، خلق کرد، خلق عرب، خلق ترکمن و ایجاد کودتای شبکه نقاب (نوژه) در تابستان ۱۳۵۹ را با همدستی تعدادی از وابستگان ارتش و یکی از مراجع تقلید شکل داد.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: شکست در تک تک این توطئه‌ها سبب شد تا آمریکا از مکر گسترده‌تری برای شکست ایران بهره بگیرد؛ به همین جهت صدام را برای جنگ علیه ایران تجهیز کرد و از آنجایی که عراق دوست داشت خود را آقای عرب معرفی کند، انجام این جنگ را پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: صدام در این اقدام خود دو هدف را دنبال می‌کرد؛ یک هدف حداقلی که تجزیه خوزستان از ایران بود و یک هدف حداکثری که اطاعت از دستور آمریکا در جهت نابودی و اضمحلال ایران را شامل می‌شد؛ براین اساس دفاع مقدس مقطعی افتخارآمیز در کشور ماست؛ چون این دوره از تاریخ، مملو از حرف‌ها و گفته‌هایی است که باید به‌طور ویژه‌ای تبیین شود.

سردار فرجیان‌زاده همچنین عنوان کرد: اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران فقط معطوف به جنگ نبود؛ چرا که آن‌ها در بحبوبه جنگ با تحریک و حمایت گروهک مجاهدین خلق در داخل ایران یک جنگ داخلی هم ایجاد کرده بودند به نحوی که با ترور‌های خود ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند؛ لذا این موضوع موجب شد تا ایران با مشکل غیرقابل وصفی روبه‌رو شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار