انتشار کتاب کارنامه عملیاتی تیپ مستقل 12 قائم(عج) درعملیات نصر 8 در سمنان

کتاب کارنامه عملیاتی تیپ مستقل 12 قائم(عج) سمنان درعملیات نصر 8 منتشر شد.
کد خبر: ۵۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ - 13October 2015

انتشار کتاب کارنامه عملیاتی تیپ مستقل 12 قائم(عج) درعملیات نصر 8 در سمنان

به گزارش خبرگزار دفاع مقدس از سمنان،سرهنگ فریدون پهلوانی مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان  با اعلام این مطلب اظهار داشت: گرده رش عنوان کتابی است که به بررسی عملکرد و نقش تیپ مستقل 12 قائم(عج) در عملیات نصر 8 می پردازد. کتاب گرده رش در 3 بخش کلیات، عملکرد تیپ در عملیات نصر 8 و جلوه های ویژه عملیات تدوین شده است.

وی در خصوص عملکرد تیپ 12 قائم(عج) گفت: در این قسمت از کتاب اقدامات قبل از عملیات از قبیل: سازمان رزم تیپ، نحوه ورود گردان های موسی بن جعفر(ع) سمنان و کربلای شاهرود، محل استقرار نیروها، آموزش، انتقال به منطقه عملیاتی و آغاز عملیات تدوین شده است. وی فصل دوم و سوم کتاب را اقدامات و عملکرد تیپ در حین عملیات و پس از پایان عملیات خاطر نشان کرد و افزود:

این کتاب پس از برگزاری بازخوانی ها و نشست های تخصصی بسیار با حضور فرملندهان و صرف بیش از 3500 ساعت زمان جهت مصاحبه با ده ها تن از فرماندهان و رزمندگان تیپ، فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف، پیاده سازی نوارها، فیش نویسی منابع و نگارش آن به رشته تحریر درآمده است.

شایان ذکر است" کتاب پژوهشی گرده رش" در 272 صفحه به قلم رضا وطنی و توسط انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

استان سمنان در عملیات نصر 8 با استقرار دو گردان در عملیات شرکت نمود که با تقدیم 33 شهید و 48 مجروح برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارت استان سمنان افزوده شد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها