در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم؛

پنجمین یادواره شهدای ارتش با محوریت نیروی دریایی در قم برگزار شد

پنجمین یادواره شهدای ارتش با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سالن همایش‌های قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ - 05October 2022

پنجمین یادواره شهدای ارتش با میزبانی نیروی دریایی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پنجمین و آخرین یادواره از سری یادواره‌های ۵۶۵ شهید ارتش در قم، با محوریت و میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به برگزاری چهار یادواره شهدای ارتش طی ماه‌های گذشته در قم اظهار داشت: با برگزاری پنجمین یادواره شهدای ارتش توسط نیروی دریایی، به استقبال کنگره جامع شهدای ارتش در اواسط آبان و قبل از برگزاری کنگره اصلی شهدای قم می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس منحصر به یک قوم و قشر نبود، عنوان کرد: ایران عزیز ما متشکل از همه اقوام و سلایق است و همه پای کار دفاع از نظام ایستاده اند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با ذکر آیاتی از قرآن کریم، به فلسفه جنگ و جهاد در راه خدا اشاره کرد و گفت: اگر دفع کردن برخی مردم توسط عده‌ای دیگر نبود، زمین پر از فساد می‌شد و عبادت گاه‌ها و مساجد از بین می‌رفت.

همچنین امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه قومیت‌های موجود در کشور، همچون زنجیره‌ای متصل به هم هستند و دشمن نمی‌تواند با اعمل سخیف خود خدشه‌ای به انسجام نظام وارد کند، ابراز کرد: شرط پیروزی همه ما این است که فرامین و رهنمود‌های مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا را هم بشنویم و هم عمل کنیم.

وی تاکید کرد: فرمانده‌ای که سکان هدایت و رهبری کشتی انقلاب را بر عهده دارد، در سهمگین‌ترین طوفان‌ها آن را عبور خواهد داد.

پنجمین یادواره شهدای ارتش متبرک به حضور پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله متعلق به عملیات کربلای پنج در شلمچه بود؛ با حضور پیکر شهید گمنام، همه شرکت کنندگان به احترام به پا خاستند و پیکر شهید بر روی دستان امیر دریادار ایرانی و دیگر مسئولان و فرماندهان نیروی دریایی، تا جایگاه تشییع شد.

مراسم با مرثیه سرایی حاج عباس حیدرزاده به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و ذکر نوای «کجایید‌ای شهیدان خدایی» و فریادهای «لبیک یا حسین(ع)» ادامه یافت و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تابوت شهید گمنام را در آغوش گرفته و بدرقه کردند.

مراسم فوق با ارتباط مستقیم با امیر «ابراهیمی» فرمانده ناوگروه جماران مستقر در آب‌های اقیانوس هند و دریای سرخ و ارتباط امیر دریادار «ایرانی» با وی همراه بود.

شعرخوانی توسط شاعر آئینی امیرحسین آکار، رونمایی از تعدادی از تابلو‌های کوچه‌های قم مصور به تصویر شهدای ارتش، پخش کلیپ‌هایی از دیدار فرماندهان نیروی دریایی با شهدای ارتش در قم از بخش‌های مراسم بود.

در پایان، خانواده‌های معظم ۶ شهید نیروی دریایی ارتش در قم با اهداء هدایایی تجلیل شدند؛ همچنین امیر دریادار ایرانی و سایر فرماندهان نیروی دریایی، در بدو ورود به مراسم، با اهداء شاخه های گل و قرائت فاتحه، به مزار دو شهید گمنام مدفون در مدرسه عالی امام خمینی(ره) ادای احترام کردند.

در پنجمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در قم، امیر محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، سرهنگ سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم، سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و پیشکسوتان نیروی دریایی حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد مسئول سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، محمد قره باغی مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح قم، سرهنگ حسن بیاتی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان قم و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دیگر دستگاه‌ها، سایر مسئولان حاضر در مراسم را تشکیل می دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار