موسی ابو مرزوق:

انتفاضه «قدس» مقدمه آزادسازی «فلسطین» است

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که انتفاضه قدس مقدمه آزاد سازی فلسطین است و اشغالگری رو به زوال است. «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام کرد انتفاضه قدس همچنان در آغاز آن است.
کد خبر: ۵۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ - 12October 2015

انتفاضه «قدس» مقدمه آزادسازی «فلسطین» است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، موسی ابو مرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی حماس از تمامی گروههای فلسطینی دعوت کرد تا برای گسترش انتفاضه فلسطین و فراهم کردن راههای پیروزی آن وارد گفتگوهای ملی شوند.

ابو مرزوق تاکید کرد: ما در بهبوهه انتفاضه قدس هستیم که اهداف، ابزار وسیاستهای خاص خود را دارد و نمیخواهیم که خون کودکان و زنان خود را فدا کنیم و سپس هیچ دست آوردی نداشته باشیم.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: انتفاضه قدس مقدمه انتفاضه آزادسازی فلسطین است و انسانهای آزاده هیچ گاه به زندگی در سستی، ضعف و استعمار راضی نمیشوند و اشغالگری رو به زوال است و قدس و سرزمین فلسطین برای ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

این در حالی است که محمود الزهار از رهبران ارشد مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که شرایط کنونی تمامی خصوصیات یک انتفاضه را دارد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الرساله»، اسماعیل هنیه نیز گفت: انتفاضه کنونی ادامه انتفاضه الاقضی است و ما را به مسجدالاقصی، دولت (مستقل فلسطین) و آزادی کامل نزدیک میکند.

هنیه تاکید کرد که مقاومت و انتفاضه منجر به وحدت فلسطینیها میشود و گزینه آزادسازی در مقابل جوانان فلسطینی برای پس گرفتن حقوقشان وجود دارد.
 

گفتنی است؛ کرانه باختری و بیتالمقدس در چند روز گذشته به دلیل اقدام اسرائیل برای محدود کردن ورود فلسطینیان به محوطه مسجدالاقصی صحنه درگیری میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان بوده است که تا کنون 25 فلسطینی شهید و نزدیک به 1100 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها