برگزاری کارگاه آموزشی «مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خوی

کارگاه آموزشی «مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» با هدف ارتقای توانمندی نویسندگان این حوزه در شهرستان خوی برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 06October 2022

کارگاه آموزشی «مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کارگاه آموزشی «مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» امروز (پنجشنبه) با هدف ارتقای توانمندی نویسندگان این حوزه به همت واحد اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان آذربایجان غربی و با مشارکت هیات رزمندگان اسلام خوی در این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه «امیرمحمد عباس نژاد» نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در باب اهمیت جمع‌آوری تاریخ شفاهی و پیرامون نحوه تدوین این کتب مطالبی را بیان و به سوالات حاضران در این خصوص پاسخ داد.

وی کتب تاریخ شفاهی دفاع مقدس را از پرمخاطب‌ترین آثار ادبی عنوان کرد و افزود: اساس کار نگارش اینگونه کتب مصاحبه است که اگر با توجه به رعایت معیارها‌ی توصیه شده صورت گیرد یقینا ماندگار و اثربخش خواهد بود.

در ادامه «جعفر حسن‌زاده» مسئول هیات رزمندگان شهرستان خوی نیز انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق کتاب را جز اثرگذارترین راه‌های حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و ابراز داشت: شهرستان خوی یک هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب کرده ‌و 8 هزار و 500 هزار رزمنده از خوی در دوران دفاع مقدس در عملیات‌‌ها نقش داشته‌اند که به پاس این ایثارها و رشادت‌ها دو پروژه مهم در دست اجرا داریم  که یکی تدوین نقش شهرستان خوی در دفاع مقدس و دیگری تهیه کتاب عکس رزمندگان این شهرستان است که تا کنون 25 هزار قطعه جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار