حمله نظامیان آمریکایی به روستایی در سوریه

در اقدامی بی‌سابقه، نظامیان اشغالگر آمریکایی اقدام به انجام عملیات در روستایی واقع در مناطق تحت کنترل دولت سوریه کردند.
کد خبر: ۵۴۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ - 06October 2022

حمله نظامیان آمریکایی به روستایی در سوریه با یک کشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس تلویزیون رسمی سوریه امروز (پنج‌شنبه) از عملیات هلی‌برن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در روستایی واقع در حومه شهر قامشلی و کشته‌ شدن یک فرد سوری خبر داد.

نیرو‌های اشغالگر آمریکا نیمه‌شب با بالگرد وارد روستای «ملوک سرای» در ۱۷ کیلومتری جنوب شهر قامشلی که تحت کنترل دولت سوریه است، شدند و سپس با بلندگو از اهالی روستا خواستند تا به خانه‌هایشان رفته و چراغ‌ها را خاموش کنند.

آن طور که منابع محلی می‌گویند، آمریکایی‌ها به دنبال فردی به نام «راکان ابوحایل» بودند که در یکی از خانه‌های روستا مخفی شده بود. در این عملیات این فرد کشته‌شده و اعضای خانواده‌ای که وی را پناه داده بودند و تعداد دیگری از ساکنان روستا نیز دستگیر شدند. عملیات در ساعت چهار صبح پایان یافته است.

شبکه المیادین در این‌خصوص نوشته است که حدود ۵۰ نظامی آمریکایی در این عملیات هلی‌برن مشارکت داشته و وارد روستا شده‌اند. این اولین بار است که نظامیان آمریکایی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه دست به عملیات می‌زنند.

اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه به‌طور عمده در مناطقی فعالیت دارند که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «SDF» است. آمریکا پایگاه دیگری نیز به نام التنف در جنوب شرق سوریه دارد.

انتهای پیام / ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار