حوزه علمیه «سندرک» افتتاح شد/ برگزاری جشن عمامه‌گذاری طلاب

طی مراسمی با حضور آیت‌الله «اعرافی» حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) سندرک به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۴۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 06October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه علمیه کشور در دومین برنامه سفر خود به شرق هرمزگان راهی بخش سندرک شد و ضمن افتتاح حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) سندرک در آیین عمامه‌گذاری طلاب استان شرکت کردند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه علمیه کشور در این آیین اظهار داشت: امروز حوزه از یک برنامه جدید ۵ ساله برخوردار است و بیش از هزار طرح و ۱۰۰ طرح بزرگ و تحولی در کشور دنبال خواهد شد و امسال همه استان‌ها نیز دارای برنامه‌های ۵ ساله خواهند شد.

وی افزود: حوزه‌ها هر کجا که باشد باید در کنار مردم و در خدمت توسعه و پاسخگوی توسعه باشد و طرح‌های حوزه نیز ان‌شاءالله در همین مسیر قرار دارد.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: خداوند با اسما و صفات خود تجلی پیدا می‌کند و گوشه و گوشه عالم هستی جلوه‌گاه اسما و صفات خداوند است و به تعبیر امام (ره) این عالم با این عظمت آنقدر در جهان غیب و کوچک کوچک است که دنیا است به معنی پست و کوچک و جهان و پایین است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در بین این همه مخلوقات، خداوند تنها با تمام اسما و صفات تجلی پیدا می‌کند و آن هم با پیامبر گرامی اسلام (ص) و در قرآن است و آیات پایانی سوره حشر گوشه‌ای از اسما و صفات خداوند را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در جهان تشریع همه پیامبران مقدمه حضور پیامبر گرامی اسلام (ص) است و او بالای منبری است که همه پیامبران پایین درس و نشسته‌اند لذا وجود پیامبر عالم را متحول کرد و در عصری که رسانه نبود و ابزاری برای انتقال پیام نبود پرچم‌های اسلام در همه اقالیم عالم به اهتزاز درآمد.

مدیر حوزه‌ علمیه کشور بیان‌ داشت: معارف ناب قرآن و عقلانیت و حکمت اسلام بود که به عنوان یک گنج جدید باعث شد اسلام در کمتر از ربع قرن در بسیاری از ممالک گسترش پیدا کند و نورانیت و حقانیت این معارف بدون وجود رسانه‌های امروزی عالم گیر شد.

وی ادامه داد: همان نورانیت، همان فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریدارن زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف حق چراغ حق پایان نمی‌پذیرد و افتخار ملت ایران این است که پای این پرچم ایستاده‌اند، کور خوانده‌اند کسانی که دل به فتنه‌ها بسته‌اند و باید بدانند که اسلام و انقلاب خواهد ماند.

آیت الله اعرافی اخلاق پیامبر (ص) را عامل دوم انتشار سریع اسلام دانست و گفت: پیامبر در هر مسئله‌ای یک نسخه بسیار زیبا از اخلاق و ارزش‌های الهی است.

وی خاطرنشان‌کرد: پیامبر به زنان شخصیت بخشید و زنان ما می‌دانند که شخصیت آن‌ها همان راهی است که نظام اسلامی پایه‌ریزی کرده‌ است چنانچه امروز بیش از ۹۰ درصد دختران ما تحصیل می‌کنند و ۶۰ درصد دانشگاه‌ها در اختیار دختران است.

آیت الله اعرافی تاکید‌ کرد: حوزه نهادی است که بیش از هزار سال پیشینه سرشار از علم، دانش، حکمت، فلسفه و حتی علوم طبیعی و ریاضی و علوم بشری دارد و بدان افتخار می‌کند و همه آن را برای خدا و مردم می‌خواهد و کنشگر قوی سیاسی و اجتماعی به نفع مردم، اخلاق و معنویت بوده است.

این مسئول ادامه داد: هجوم مغول به جهان اسلام، سرآغاز فروپاشی تمدن منطقه شرق بود و همه بنیان‌های علمی و فرهنگی منطقه را فروریخت اما با تلاش علامه حلی، خواجه نصیر طوسی و علمای بزرگی که در همین حجره‌ها درس خوانده بودند دستگاه مغول را مبدل به یک دستگاه علمی و فرهنگی کردند و این معجزه حوزه‌ها بود.

مدیر حوزه علمیه کشور گفت: در عصر صفویه علمای شیعه بودند که حاکمیت صفویه را فرهنگی و علمی کردند و امروز ما امتداد صفویه هستیم و پایه این شکوفایی را بزرگانی چون شیخ بهایی و علامه مجلسی پایه‌ریزی کردند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید این راه نورانی را بپیماید و این مدرسه باید به شبکه نورانی امامت که این‌چنین تحول آفرین است متصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار