وزیر کشور:

تجزیه‌طلبان توان رخنه در صفوف به‌هم‌پیوسته ملت را ندارند

وحیدی با بیان اینکه آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است، گفت: مزدوران تجزیه‌طلب نمی‌توانند در صفوف به‌هم‌پیوسته ملت رخنه کنند.
کد خبر: ۵۴۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ - 06October 2022

مزدوران تجزیه‌طلب نمی‌توانند در صفوف به‌هم‌پیوسته ملت رخنه کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (پنج‌شنبه) در جریان سفر به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دنبال حوادث تلخی که در شهر زاهدان اتفاق افتاد و به مردم، دستگاه‌های دولتی و خدمات عمومی خسارت‌های زیادی زده شد، صورت گرفت.

وحیدی با اشاره به تخریب‌هایی که در جریان حوادث زاهدان رخ داد، بیان کرد: در این اغتشاشات عده‌ای از هم‌وطنان ما جان باختند که این حادثه تلخ نیاز داشت که از نزدیک بررسی و با اطراف موضوع گفت‌وگو شود و به‌منظور بررسی ماجرا از نزدیک به زاهدان سفر کردم.

وزیر کشور افزود: برنامه ما این است که موارد مختلف را از نزدیک بررسی بیشتر و ابعاد ماجرا را از نزدیک ملاحظه و مشاهده کنیم.

اقدامات زاهدان توسط گروهی اغتشاشگر رخ داد

وی یادآور شد: این اقدامات توسط گروهی اغتشاشگر و آشوبگر رخ داد که متأسفانه خسارات زیادی به شهر زاهدان وارد کردند. این حادثه خیلی دردناک بود که به همه خانواده‌هایی که داغدار شدند، تسلیت می‌گویم و در غم آن‌ها شریک هستیم.

وحیدی بیان کرد: صحنه‌های بدی در جریان حادثه زاهدان اتفاق افتاد؛ هم صحنه‌هایی که مدافعان امنیت کشور مورد حمله واقع شدند و هم مردم بلوچ ما دچار خسارت‌هایی شدند. به مردم بلوچِ شریف و بزرگوار که با خونگرمی خودشان حافظ مرز‌ها بودند و نقش بسیار بزرگی در تحکیم نظام جمهوری اسلامی داشتند و به نظام عشق می‌ورزند، تسلیت عرض می‌کنیم.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که با پیگیری، مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است، برطرف شود و با آرامش و طمأنینه‌ای که در استان حاکم شده است، بتوان کار توسعه و پیشرفت استان را دنبال کرد.

دشمن نمی‌تواند وحدت بلوچ و غیربلوچ و آرامش و رشد را ببیند

وی گفت: دشمنان امنیت، چه آنانی که در قالب دولت‌های حامی تروریست هستند و چه تروریست‌های آن‌سوی مرز‌های کشور در کمین‌ هستند تا وحدت بین شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را هدف قرار دهند؛ زیرا نمی‌توانند وحدت شیعه و سنی، وحدت بلوچ و غیر بلوچ و همچنین آرامش و رشد را ببینند.

وحیدی ادامه داد: در آستانه هفته وحدت هستیم و باید این وحدت و یکپارچگی که همه ما پیرو مکتب دین مبین اسلام هستیم و همه ما به نبی اکرم (ص) عشق می‌ورزیم را به منصه ظهور برسانیم و نشان دهیم که هیچ دشمنی نمی‌تواند وحدت عمیق ما را در بین طوایف، اقوام مختلف و بین مذاهب کشور دچار اختلاف کند.

وزیر کشور افزود: ما باید همچون گذشته نشان بدهیم که هیچ دشمنی نمی‌تواند این وحدت عمیق ما را بین طوایف مختلف، بین مذاهب مختلف و اقوام مختلف در کشور خدشه‌دار کند.

آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است

وی تأکید کرد: توطئه‌های دشمنان چه حامیان غربی و چه استکباری و صهیونیستی آن‌ها و چه مزدوران تجزیه‌طلب آن‌ها نخواهند توانست که در صفوف به‌ هم‌ پیوسته ما رخنه کند.

وحیدی تأکید کرد: در حال حاضر آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است و امیدواریم در سایه این آرامش کار توسعه و پیشرفت این استان را با قدرت دنبال کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها