مروری بر زندگینامه شهید «معمار»:

شهادت در عید مبعث مزد سال‌ها مجاهدت بود

«علی معمار» از شهدای امنیت بود که سال‌ها در استان سیستان و بلوچستان برای حفظ امنیت تلاش کرد و عاقبت مزد مجاهدت‌هایش را در شب عید مبعث گرفت و به خیل شهدای امنیت پیوست.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴ - 16October 2022

مردی که برای مبارزه آفریده شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «علی معمار حسن آبادی» در اول شهریور 1343 در حسن آباد كاشان به دنيا آمد. همزمان با مبارزان علیه رزیم طاغوت وارد فعالیت‌های انقلابی شد. بعد از پیروزی انقلاب و در 16 سالگی به عضويت بسيج درآمد. پس از آن كه در پادگان آموزشی قمصر کاشان آموزش مقدماتی بسيج را گذراند، عازم سيستان و بلوچستان شد و پس از آن وارد سپاه شد.

طولی نکشید که مسئولیت گروه‌های گشتی را که مامور ایجاد امنیت در مسیر جاده‌های ایرانشهر ـ چابهار بود را به عهده گرفت. در همین ایام فرماندهی عملیات تیپ سلمان نیز به وی واگذار شد. 14 سال در استان سيستان و بلوچستان در ميان بلوچ‌ها زندگی و با اشرار آن منطقه مبارزه كرد.

در کنار فعالیت‌های نظامی توجه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی داشت و معتقد بود اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود کلیه شئون اصلاح می‌شود. وی در جنگ تحمیلی نیز در عمليات‌های والفجر مقدماتی در منطقه عمومی فكه، والفجر 1 در شمال فكه و والفجر 4 در منطقه پنجوين عراق شركت كرد.

دهم دی 1373 در شب عيد مبعث «علی معمار» از تجاوز گروهی اشرار به روستايی مطلع شد، وی با انتخاب 18 تن از نیروهای زبده‌اش، عازم منطقه شد خیلی زود رد پای اشرار را پیدا کردند و به تعقیب آنها پرداختند. در محلی کنار رودخانه بمپور و کنار جنگل چاه شور از توابع ایرانشهر در کمین اشرار افتادند و در نبردی نابرابر به شهادت رسیدند.

پیکر وی روز سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در حسینیه حسن آباد کاشان به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه سردار شهید علی معمار

با سلام به روح پرفتوح شهیدان اسلام و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، مردی که واقعاً تاریخ نکبت بار رژیم شاهنشاهی را که ایران و فرهنگ اسلامی را به سر حد سقوط می‌برد عوض کرد، سخن خود را آغاز می‌کنم.

من در موقعی این کلمات را روی کاغذ می‌آورم که در چادر نشسته‌ام و آماده‌ام که با دوستان به مقر جدیدی برویم تا در آنجا آماده حمله شویم.

من به عنوان یک برادر کوچکتر شما را سفارش می‌کنم به اینکه هرچه می‌توانید بیش از پیش عبادت کنید و بیشتر بیاد خدا باشید و تا آنجا که می‌توانید به نماز جمعه بروید و بیشتر سعی کنید که بچه‌های محل را تقویت کنید تا به جبهه بیایند و از اسلام دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها