با حضور فرماندهان نیروی دریایی سپاه و مدیران شهری تهران؛

"آبی ترین وصال" در دریاچه شهدای خلیج فارس به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی حماسی آبی ترین وصال با حضور فرماندهان، کادر اجرایی و وظیفه نیروی دریایی سپاه، مسئولان و مدیران شهری شهر تهران در مجموعه امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ - 12October 2015

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی حماسی آبی ترین وصال که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره دریادلان شهید نیروی دریایی سپاه پاسداران از اول لغایت 20 مهرماه در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد، با حضور سردار دریادار علی اکبر خراطیان جانشین هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه، سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران پاسداران انقلاب اسلامی، مهندس مولایی شهردار منطقه 22 و شایق معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در مجموعه فرهنگی اجتماعی امام علی(ع) برگزارشد.

در ابتدای این مراسم عشرت شایق معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه زمانی حساس در منطقه و جهان اظهار کرد: این جشنواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی سپاه بخصوص 9 شهیدی که در درگیری با ناوهای آمریکا در مهرماه سال 66 در خلیج فارس به شهادت رسیدند، برگزار شد و امید است اجرای این برنامههای فرهنگی گامی موثر در جهت اعتلای فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و ارتقای معرفت شهروندان به موضوع شهید و شهادت و اهداف والای این عزیزان باشد و به حق عزیزان در شهرداری منطقه و همچنین دریادلان نیرویدریایی در این جشنواره باعشق آمدند و حاصل این یکدلی و یکرنگی جشنواره فرهنگی حماسی آبی ترین وصال شد و افتخار میکنیم به این همه همت و غیرت عزیزان نیروی دریایی به عنوان یادگاران ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی که در زیر سایه ولی امر زمان خود مقاوم ایستاده و از کیان این انقلاب و نظام مردانه دفاع میکنند.

دبیر جشنواره آبی ترین وصال تصریح کرد: این وحدت، همکاری، همراهی و قرابتی که بین سربازان جبهه فرهنگی در شهرداری منطقه 22 با دلیرمردان نیروی دریایی در طول برگزاری این جشنواره رخ داد به برکت خون شهدای نیروی دریایی اتفاق افتاد و تلنگری بود تا زنده تر و پویاتر از این در رکاب ولایت فقیه و رهبری جلو برویم و برگزاری این جشنواره بزرگ به مثابه یک عبادت بود که همگی حول محور 9 شهید نیروی دریایی و به برکت وجودی آنها دور هم جمع شدیم و تلاش کنیم در کشتی نجات اباعبدالله الحسین(ع) با مرام و یاد آن حضرت در کسوت یک محب و شیفته در مقابل آنهایی که سعی می کنندبا ایجاد فتنههای روحی و روانی این پیوند را از هم جدا نمایند، حرکت نماییم.

سردار علی اکبر خراطیان در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب و شهدای حرم آل الله شهادت سردار سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و اظهارکرد: دشمنان بدانند در این کشور خط شهادت کورشدنی و بسته شدنی نیست و خوشحالیم از اینکه این جشنواره به بهترین شکل ممکن در پاسداشت شهدای گرانقدر نیروی دریایی برگزار شد و این شهدا بودند که راه را برای اجرای چنین برنامه سخت و ثقیلی باز کردند و این شهدا بودند که دلها را به یکدیگر نزدیک کردند و به واقع این همدلی و همزبانی در حد اعلای خود در این جشنواره نمود پیدا کرد.

وی افزود: در این برهه زمانی دشمنان این انقلاب و نظام به توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف و باور دارند و باور ما بر این است که امروز اسلام ناب با اسلام آمریکایی در منطقه تمام قد در مقابل هم ایستادهاند و این ایستادگی تا زمانی که ما بر موضع حق و باطل خود ایستادهایم و تا زمانی که مبارزه با ظلم ظالم از جمله خصایص والای دینی و ارزشی جامعه ما است، این مبارزه ادامه خواهد داشت.

جانشین هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شهرداری تهران و شهرداری منطقه22 یادآور شد: در طول برگزاری این جشنواره عزیزان نیروی دریایی به مثابه مهاجر و شهرداری تهران به مثابه انصار بودند که دست در دست دادند تا این کار بزرگ به احسن وجه محقق شد و اگر همراهی شهرداری تهران با نیروی دریایی سپاه نبود، این امر امکان پذیر نبود.

وی افزود: اگر امروز دشمنان این نظام میترسند و آمریکا در برابر تهدیدات مقام معظم رهبری دست و پایش میلرزد به اعتبار ولایت فقیه و رهبری ولی امر زمان است و همگان بدانند نیروی دریایی پشت سر ولی امر زمان خود ایستاده است.

خراطیان قدم برداشتن در جبهه فرهنگی را کاری بس دشوار و به مراتب سخت از جبهه نظامی برشمرد و گفت: جبهه پاسداری از این انقلاب یک جبهه گسترده است. جبهه ما جبهه نظامی است و جبهه شما فرهنگی و از اینکه برآورده شدن حوائج مردم از سوی خداوند به دست شما سپرده شده قدردان باشید و از اینکه بخشی از امنیت این ملت نیز به نیروی دریایی سپرده شده خداوند متعال را شاکریم و این موهبت را برای خود یک نعمت میدانیم.

در ادامه این مراسم مولایی شهردار منطقه 22 نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به سبزپوشان دریایی سپاه و تسلیت به مناسبت شهادت سردار همدانی اظهار کرد: قطعا اگر حاج حسین همدانی به راهی جز راه شهادت از بین ما میرفت، در حق وی جفا میشد. شهدا هرچند رفتند اما شاهد و ناظر اعمال ما هستند و خدا را شاکریم که توفیقی شد تا در این منطقه و در دریاچه شهدای خلیج فارس یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی را گرامی بداریم و شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.

وی تاکید کرد: علی رغم شیطنت عدهای، شهرداری تهران و شهرداری منطقه 22 نیز آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت، پا به پای براداران نیروی دریایی آمد تا با قدرت اقتدار و توانمندی سپاه در حوزه دریا و در عرصه سازندگی را در معرض دید ملت ایران قرار دهد تا این حرکت بزرگ و عظیم برای همگان مایه دلگرمی باشد و خاری باشد به چشم دشمنان این نظام و خوشحالیم که در این راه قدمی هرچند کوچک برداشتیم. این سفره، سفره عشق بود و برکت، سفره محبت بود و ایثار و سفره رفاقت و همدلی و برگزاری این جشنواره در این سطح را میتوان یکی از افتخارات بزرگ شهرداری منطقه 22 دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار