نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

امروز زمان قیام و جهاد تبیین در برابر نسل جوان است

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: امروز زمان قیام و جهاد تبیین برای نسلی است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است.
کد خبر: ۵۴۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 07October 2022

امروز زمان قیام و جهاد تبیین در برابر نسل جوان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» ‌نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) جامعه‌ای که دچار شکاف اجتماعی بود را به وحدت رساند، تا جایی که انصار و مهاجر خود را برای یکدیگر فدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی اختلافات اجتماعی و شکاف اجتماعی را نمی‌پسندد، افزود: اولین راهکار برای انسجام در جامعه، التزام عملی به قانون است. آموزه‌های دینی که توسط مرجعیت اصیل شیعه و امامین انقلاب به عنوان قانون الهی مطرح شده، می‌تواند محور انسجام جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه دومین محور وحدت در جامعه اسلامی، ولایت و رهبری است، گفت: دشمن امروز با ایران قوی کار دارد و تلاش می‌کند با شکاف اجتماعی، مانع از پیشرفت و حرکت آن شود.  راه حل برون رفت از این مشکلات، بیان واقعیت‌ها، ارائه راهکارهای درست و اصلاح مفاسد است.

وی با بیان اینکه راهکار بیان مطالبات مردمی، اغتشاشات نیست، افزود: دشمن، خود اغتشاش را ایجاد می‌کند، سپس از آن حمایت می‌کند و در نهایت به بهانه همین اغتشاشات کشور را تحریم‌ می‌کند.

حجت‌الاسلام شعبانی تاکید کرد: امروز نیازمند کمک گرفتن از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار هستیم و امروز زمان قیام و جهاد تبیین در برابر نسلی است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است. حقانیت دین و اسلام با عملکرد مسئولان سنجیده نمی‌شود، بلکه باید مسئولان را با شاخصه‌های اسلامی قضاوت کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان داشت: اسلام آن است که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و مرجعیت اصیل شیعه آن را برای ما تبیین کرده‌اند، اسلامی که برگرفته از حرف اهل بیت (ع) و قرآن است. نسل امروز اهل پذیرش حق است،برخی از این جوانان نه لجبازی سیاسی دارند و نه معاند هستند، بلکه سوال‌ها و شبهاتی دارند که باید به آنها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه بحران اخیر فرصتی است تا نقاط ضعف راهکارها در عرصه فرهنگ را بررسی و مطالعه کنیم، گفت: دشمن با ایجاد شبهه به دنبال از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی است. مردم همدان مدتها است که منتظر تحقق وعده مسئولان برای حل مشکل آب هستند، مسئولان بررسی کنند که چرا این وعده‌ها عملی نشده است

حجت‌الاسلام شعبانی عنوان کرد: اگر لازم است برای این مشکل، بنده مجدد از مردم عذرخواهی کنم، این کار را انجام می‌دهم. آیا غیر از بنده قرار نیست کسی با مردم حرف بزند و عذر خواهی کند؟ اگر آب رسانی وظیفه بنده است، بفرمایید تا حوزه علمیه را برای انجام این کار همراه کنم. امروز متولیان باید با مردم صحبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار