امام جمعه شهرکرد:

وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است

حجت‌الاسلام نکونام گفت: شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی ید واحده هستند و همگان امروز می‌دانند که وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۴۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ - 07October 2022

وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت استبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نیرو‌های مسلح اظهار کرد: نیروی انتظامی یک نیروی فعال، کارآمد و خدوم است و خدمات این نیرو‌ها باید شناخته شوند البته حوادث اخیر سبب اقبال عمومی بیش از پیش به ارزش کار نیروی انتظامی شد و همه فهمیدند که این نیروی خدوم تا چه اندازه امنیت‌ساز است.

وی افزود: این حوادث، بلایایی است که نعمت‌هایی در آن نهفته است به شرطی که بتوانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، امنیت از نعمت‌های بسیار بزرگ، اما ناشناخته است، و در حوادث اخیر که عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا شد و بنابر این قدر نیرو‌های خدوم پلیس باید بیش از پیش شناخته شود.

امام جمعه شهر کرد با تبریک فراسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) افزود: شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی ید واحده هستند و همگان امروز می‌دانند که وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است، با همبستگی می‌توانیم وحدت را تقویت کنیم و مانع از نتیجه گیری دشمن شویم که در این مسیر باید موضع گیری درست و آگاهانه داشته باشیم.

نکونام ادامه داد: امنیت از جمله نعمت‌های بسیار مهم، ولی ناشناخته‌ای است که همگان، قدر آن را در حوادث اخیر دانستند و حوادث اخیر که در آن عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات توهین و هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا و آشکار شد و قدر نیرو‌های خدوم پلیس و انتظامی بیش از پیش شناخته شد و باید قدردان این نیرو‌ها باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: خواصی که در این حوادث می‌خواهند موضع گیری کنند نباید آب در آسیاب دشمن بریزند و از پشت صحنه حوادث غافل شوند. این حوادث باعث می‌شود تا انقلاب مستحکم‌تر شود و نیرو‌های خدوم شناخته شوند، از جمله نیرو‌های خدوم انتظامی که امنیت ساز هستند. امروز و در این روز‌ها بیش از پیش قدر و منزلت وحدت برایمان مشخص شد و امروز شیعه و سنی باید با وحدت در کنار باشند و باور‌های خود را تقویت کنند.

وی افزود: امروز علاوه بر وحدت درون جهان اسلام، نیازمند وحدت درون کشور نیز هستیم، اگر وحدت مخدوش شود آسیب خواهیم دید و وحدت راه روشنی دارد و جامعه متحد حول یک محور و هدف مقدس یعنی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند، حال که دولتمردان در تلاش و خدمتند باید وحدت هم تقویت و همگرایی صورت گیرد.

حجت الاسلام نکونام گفت: در استان هم نباید خودزنی و اختلاف باشد، چون که این حرکات باعث تضعیف و مانع حرکت می‌شود، نباید اجازه داد که تفرقه ایجاد شود چرا که تفرقه آسیب‌زاست و اجازه تعالی را به جامعه نمی‌دهد، بنابر این هر چه می‌توانیم در این مقطع که دولتمردان ارزشی نیز در جهت عمران و آبادی کشور در تلاش هستند، باید این وحدت تقویت شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: اگر مساجد را به بهانه ایرادات و اشکالات خالی کنیم و صف‌های نماز جماعت را تضعیف کنیم از حرکت می‌مانیم؛ نماز‌های جمعه و جماعت محور وحدت هستند و عمران و آبادی نیز در سایه وحدت و همدلی تحقق می‌یابد.

وی توصیه کرد: برخی از خواص باید مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه این نقشه‌ها را اجرایی می‌کند، نگاه همگان به‌ویژه خواص باید برخاسته از بصیرت و آگاهی باشد و اگر این توصیه‌های رهبری تحقق یابد، پیوند ما مستحکم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: مرگ در آنی و لحظه‌ای به اتقاق می‌افتد و پس از مرگ باید توان پاسخگویی به اعمال را داشته باشیم. شایسته است از موعظه‌های قرآنی و احدایث پیامبر (ص) و امامان (ع) و موعظه‌های تاریخ درس عبرت بگیریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز روستا و عشایر گفت: روستاییان و عشایر در عرصه تولید مشغول کارند و باید رنج و آلام آنان را در یابیم و هنوز روستا‌هایی وجود دارد که راه دسترسی ندارند و با دشواری‌های فراوان زندگی می‌کنند. همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ام حدود ۳۵ روستا از امکانات اولیه و زیرساخت‌هایی، چون جاده دسترسی محرومند و انتظار می‌رود که تلاش‌ها در این حوزه با سرعت بیشتری پیش برود.

نکونام با اشاره به مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: روز جهانی کودک و ضرورت توجه به آینده‌سازان مملکت اهمیت زیادی دارد و کودکان باید در محیط رأفت و محبت پرورش یابند و خانواده‌ها در این خصوص باید توجه کنند تا آینده‌سازان مملکت در فضایی بالنده و مطلوب رشد کرده و تربیت شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار