مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت ثبت و ضبط نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس

سرهنگ «فلاحی» گفت: نقش‌آفرینی روحانیت در آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام راحل (ره) تا سال‌های پیروزی انقلاب و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه یافت و ضرورت دارد این حضور حماسی ثبت و ضبط شود.
کد خبر: ۵۴۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 08October 2022

ضرورت ثبت و ضبط نقش روحانیت در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (شنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت استان، اظهار داشت: روحانیت از جمله اقشاری است که به حسب جمعیت خود، شهدای زیادی را تقدیم رزمندگان و ایثارگران خراسان جنوبی کرده است.

وی با تأکید بر تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس، بیان داشت: حضور روحانیون بنا به فرموده امام خمینی (ره) در همه عرصه‌ها مشهود است و با حضور روحانیت صحنه‌های عظیم معنوی خلق می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: نقش‌آفرینی روحانیت در آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام راحل (ره) تا سال‌های پیروزی انقلاب و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه یافت و ضرورت دارد این حضور حماسی ثبت و ضبط شود.

فلاحی گفت: هدف از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت در دفاع مقدس، هم ‌افزایی و بهره‌برداری از تمامی قابلیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای مرتبط، جلوگیری از تحریف خاطرات شهدای عزیز طلبه و روحانی، تبیین نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجمیع آثار شهدای روحانی و جانبازان و آزادگان طلبه و روحانی است.

وی از وجود ۷۲ شهید و ۲۴۰ رزمنده روحانی در استان خبر داد و از تمامی صاحب‌نظران و اندیشمندان به خصوص روحانیان خواست تا با ارائه نظرات، پیشنهادها و طرح‌های متناسب، کمیته محتوایی این اداره‌کل را در غنای هر چه بیشتر مرکز اسناد این اداره‌کل با جمع‌آوری  اسناد مرتبط با ایثار و از جان گذشتگی روحانیت یاری دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنار تبیین و نشر معارف دینی، حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون است، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی در همه عرصه‌های سخت همچون دفاع مقدس، جنگ‌های اعتقادی و مبارزه با طاغوت در خط اول بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار