زخمی شدن ۲ نظامی اسرائیلی در قدس اشغالی

منابع خبری گزارش دادند که در جریان عملیات تیراندازی در ایست‌وبازرسی «شعفاط»، دو نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 08October 2022
زخمی شدن ۲ نظامی اسرائیلی در قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری عبری و عربی از تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی خبر دادند.
 
شبکه عبری کان گزارش داد که در جریان عملیات تیراندازی در ایست‌وبازرسی «شعفاط» دو نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.
 
خبرگزاری فلسطینی شهاب هم خبر داد که حال یکی از این افراد وخیم است و دومین نظامی نیز به شدت زخمی شده است.
 
برخی از منابع عبری گزارش دادند که یک جوان فلسطینی عامل این عملیات بوده و موفق شده است فرار کند.
 
رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: لحظاتی پیش یک فرد مشکوک، از گذرگاه شعفاط عبور کرد و به سمت نیرو‌های امنیتی تیراندازی کرد. یک خودروی دیگر هم مشغول تیراندازی بود.
 
وی با بیان اینکه نیرو‌های مرزبانی صهیونیستی به دنبال این فرد هستند، اذعان کرد که در این حمله یک سرباز و یک نیروی امنیتی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
 
منابع خبری یازدهم مهر جاری هم از تیراندازی در جنوب تل‌آویو در فلسطین اشغالی خبر دادند. در جریان این تیراندازی که در شهر «حولون» صورت گرفت، دو صهیونیست زخمی شدند.
 
در همین ارتباط، منابع خبری سیزدهم شهریور ماه جاری، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه «غور اردن» و زخمی شدن دست‌کم پنج شخص خبر دادند.
 
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عامل این عملیات ضد صهیونیستی، پنج گلوله به سمت شهرک نشینان صهیونیست شلیک کرده بود. کارشناسان بر این باورند که عملیات‌هایی از این نوع، نشانگر این است که عملیات نظامی فردی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها، پیشرفت چشمگیری کرده است.
 
در پی افزایش عملیات‌های استشهادی علیه صهیونیستها، مجله صهیونیستی «یسرائیل-۱۲» به تازگی گزارش داد، از زمان آغاز موج عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در مارس گذشته، ۳۵ هزار اسرائیلی درخواست مجوز حمل سلاح داده‌اند. این در حالی است که بین سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۰ سالانه ۱۰ هزار نفر درخواست مجوز داده بودند.
 
به گزارش این مجله، این افزایش درخواست مجوز، از زمان جنگ سیف القدس در ماه می ۲۰۲۱ آغاز شد؛ به نحوی که به صورت ماهانه، شش هزار درخواست ثبت می‌شد و تعداد مجوز‌های حمل سلاح در رژیم صهیونیستی تا امروز به ۱۹۶ هزار و ۴۰۹ هزار مجوز تا جولای رسیده است.
 
بنا بر این گزارش، پس از عملیات «الخضیره» که هفتم فروردین ماه گذشته صورت گرفت، ۹ هزار و ۲۳۲ درخواست مجوز سلاح ثبت شد که ۱۳۵ هزار مورد، متعلق به ساکنان همین شهر بوده است. پس از عملیات «بنی براک» که روز نهم فروردین ماه صورت گرفت، ۹ هزار و ۸۶۱ درخواست و پس از عملیات تل آویو در ۱۸ فروردین، چهار هزار و ۸۰۶ درخواست دیگر ثبت شد. 
 
مسئول شعبه مجوز حمل سلاح در ارتش صهیونیستی هم گفت که طی ماه‌های گذشته، درخواست مجوز به شدت افزایش یافته و در مقایسه با ماه‌های پیش از موج کنونی عملیات‌های فلسطینیان، به میزان ۱۰۰% افزایش یافته است.
 
این مسئول صهیونیستی با بیان اینکه از مارس گذشته بیش از ۳۵ هزار درخواست حمل سلاح ثبت شده است، خبر داد که صهیونیست‌ها بیشتر، خواستار حمل سلاح‌های سبک هستند؛ زیرا به راحتی قابل اختفا است و می‌توانند در صورت نیاز به سرعت از آن استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار