فرمانده نیروی دریایی سپاه بندر چابهار:

۱۶ مهر یادآور حماسه آفرینی نیروی دریایی سپاه‌ است

ناوسالار یکم نوذری گفت: شانزده مهر یادآوری دلیر مردی و‌شجاعت رزمندگان جمهوری اسلامی‌ایران و از‌خودگذشتگی نیروهای‌جان برکف نیروی‌دریایی سپاه در مقابل آمریکای جنایتکار و‌ هم‌پیماناش است.
کد خبر: ۵۴۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ - 08October 2022

شانزدهم مهرماه،یادآور حماسه آفرینی نیروی دریایی سپاه‌جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، ناوسالار یکم «محمد نوذری» فرمانده‌ نیروی دریایی سپاه بندر چابهار در مراسم بزرگداشت شهدای‌ نیروی دریایی‌ سپاه، اظهار داشت: شانزدهم مهر یادآوری دلیر مردی و‌ شجاعت رزمندگان جمهوری اسلامی‌ایران و از‌خودگذشتگی نیروهای‌جان برکف نیروی‌دریایی سپاه در مقابل آمریکای جنایتکار و‌هم پیماناش است.

 
ناوسالار یکم نوذری گفت: در شانزدهم مهر سال ۱۳۶۶، ایران اسلامی در حالی که درگیر جنگ تحمیلی ایران و عراق بود، آمریکای شیطان صفت، جنگ نفت‌کش‌ها را در خلیج‌فارس راه انداخت تا از این‌طریق بتواند هم سرمایه‌های نفتی ما را به تارج ببرد و بتوانند برای به زانو در آوردن ایران برای صدام یک‌خوش خدمتی کرده باشد، اما دلاور مردان نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران با کمترین امکانات، در مقابل آمریکای تا دندان مسلح ایستاد.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه چابهار افزود: آمریکای‌ جنایتکار با براه انداختن جنگ نفتکش‌ها در سال ۱۳۶۶، ناو «بریجتون» که جز بروزترین ناوهای‌ جنگی‌ آمریکا بود را وارد آب‌های خلیج فارس کرد تا با اسکورت کردن نفتکش‌های اعراب اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشد.
 
وی ادامه داد: آمریکا همزمان با اسکورت و‌ پشتیبانی از نفتکش‌های متجاوز، این کار خود را از طریق رسانه‌های غرب به‌صورت زنده  پخش می‌کرد، اما با منفجر کردن ناو «بریجتون» و با سرنگونی بالگرد فوق پیشرفته آمریکا، توسط ناو گروه ذوالفقار با فرماندهی سردار شهید «نادر مهدوی» تمام معادلات آمریکایی‌ها و صدامیان در خلیج فارس بهم ریخت و قدرت پوشالی آمریکا که بصورت زنده داشت از رسانه‌ها پخش میشد، زیر سوال رفت.
 
ناوسالار یکم نوذری افزود: نبرد رو در روی نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در مهر سال ۶۶ منجر به شهادت رسیدن دلاورمردانی چون شهید نادر مهدوی فرمانده ناو گروه ذوالفقار و چند نفر از همرزمانش به نام‌های، شهید بیژن گرد، شهید نصرالله شفیعی، شهیدمجیدمبارکی، شهیدخدادا آبسلان و شهید غلامحسین توسلی شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار