معرفی کتاب؛

«سهم من از آسمان»

کتاب «سهمِ من از آسمان» زندگینامه سردار شهید حسینعلی ترکی است که به کوشش اداره‌کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 10October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، کتاب «سهمِ من از آسمان» زندگینامه سردار شهید حسینعلی ترکی به روایت همسر شهید «عصمت محمدی» است که در ۱۴۳ صفحه توسط سیده زهره علمدار جمع‌آوری و به کوشش اداره‌کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.

سردار ‌حسینعلی ترکی هرچگانی در ششم مهر ۱۳۲۷ در روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد دیده به جهان گشود؛ به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت در تاریخ شش بهمن ۱۳۶۰ با سمت فرمانده تیپ علی ابن ابیطالب و فرمانده محور در شوش بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است:

دل خوش بودم که با تمام شدن تابستان سر خانه وزندگی برمی گردد. معلوم بود از بابت بازفت خیالش راحت شده است. ولی روز سی‌ویک شهریور صدای انفجار زمین را لرزاند. عراق فرودگاه اصفهان را بمباران کرد. می‌گفتند «بعث عراق به ایران حمله کرده». حسین گفته بود هر وقت مضطرب شدی صلوات بفرست تا آرامت کند. روی دار قالی نشسته بودم و صلوات می‌فرستادم. دست و دلم به کار بافتن نمی‌آمد. رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرده بود و این چیزی نبود که به راحتی از آن گذشت. اولین شب را بدون هیچ روشنایی به سر بردیم. من با تمام گرفتاری دلشوره حسین را داشتم. خاله معصومه که از بمباران خرمشهر خبردار شد بر سرش می زد و نگران رحمت الله بود...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها