با موضوع آغاز سال تحصیلی؛

شماره جدید نشریه «شاهد کودک» منتشر شد

تازه‌ترین شماره از نشریه «شاهد کودک» به کوشش گروه مجلات شاهد با موضوع آغاز سال تحصیلی جدید همراه با داستانی از زندگی شهید «عبدالله اسکندی» منتشر و خواندنی شد.
کد خبر: ۵۴۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 09October 2022

یکصد و هشتاد و دومین شماره «شاهد کودک» منتشر شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکصد و هشتاد و دومین شماره از فصل‌نامه «شاهد کودک» با مطالب متنوع به کوشش «گروه مجلات شاهد» منتشر شد. در این فصل‌نامه مطالب متنوع با زبان ساده و با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی برای کودکان خواندنی شده است.

کودکان در این شماره مطالبی در قالب شعر، داستان، آموزش بازی، کاردستی، چیستان و سرگرمی را با عنوان‌های «شاهد کودک» مطالبی با عنوان‌های «آرزوی قطره آب»، «هواپیما چگونه پرواز می‌کند؟»، «حافظ دین»، «سرباز سردار»، «سلام آقای جادوگر!»، «اریگامی طوطی»، «بگرد و پیدا کن!»، «نهال کوچولو در خانه مامان بزرگ»، «پاداش»، «چرا باید غذا بخورم؟»، «چقدر با علامت‌های راهنمایی و رانندگی آشنا هستی؟»، «همکلاسی»، «یک مرد قهرمان»، «همدان» و «بچه‌های مجله» را می‌خوانند.

همچنین در این مجله دانستنی‌هایی درباره طبیعت برای گروه سنی خردسال خواندنی شده است. بچه‌ها با یادگیری این مطالب می‌توانند از دوستداران طبیعت باشند.

در یکی از داستان‌های این شماره از شاهد کودک آمده است: «امین لب حوض حیاط نشسته و به پرچم یاحسین (علیه‌السلام) که از گلدسته مسجد آویزان بود، نگاه می‌کرد. یک دفعه چشمش به قطره آبی افتاد که از شیر آب روی زمین افتاد.

امین با ناراحتی گفت: «کاظم اینا نذر عدس پلو دارن. مادرم می‌گه ما امسال نمی‌تونیم نذری بدیم.» حرفش که تمام شد با تعجب نگاهی به قطره انداخت و گفت: «تو دیگر برای چه ناراحتی؟»

قطره جواب داد: «با دیدن این پرچم سیاه یاد روز عاشورا افتادم. امام حسین (علیه‌السلام) داشت با دشمن می‌جنگید. صدای علی‌اصغر (علیه‌السلام) که به خاطر تشنگی گریه می‌کرد را می‌شنیدم. آرزو کردم که بتوانم خودم را به گلوی خشکش برسانم.»

یک دفعه حضرت عباس (علیه‌السلام) کنار رود فرات نشست. من و قطره‌ها با خوشحالی داخل مشکش رفتیم؛ اما به مشک دشمن تیر زد و ما زمین افتادیم. بعضی از قطره‌ها خشک شدند. من بخار شدم و داخل ابرها رفتم. وقتی روی زمین باریدم، دیگر در کربلا نبودم.

آرزو دارم به دهان یک آدم تشنه بروم. قطره گوش‌هایش را تمیز کرد و گفت: «صدای زنجیرزن‌های امام حسین (علیه‌السلام) می‌آید. در این گرما لب‌شان خشک شده کاش من هم...»

امین لبخند زد: «یک فکر خوب دارم. ناراحت نباش. الان تو را داخل پارچ می‌اندازم و چند تا یخ و کمی آب روی تو می‌ریزم و داخل دسته می‌وریم.»

قطره با خوشحالی گفت: نذرت قبول»

در داستان دیگری هم با نام «یک مرد قهرمان» کودکان با بخش کوچکی از زندگی شهید عبدالله اسکندری، از شهیدان دوران دفاع مقدس آشنا شده‌اند.

افزون بر این، تمام مطالب «شاهد کودک» به بیانی شیوا، روان و در قالب شعر‌هایی به زبان ساده سروده شده تا کودکان به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. در بخش «بچه‌های مجله» پنج نقاشی از کودکان را می‌بینید و در آخرین صفحه، دو کتاب تصویری «خدا داره می‌بینه!» و «موزی که خوشمزه نشد!» که توسط نشر شاهد منتشر شده به کودکان معرفی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار