رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:

دفاع مقدس بر پایه علم و دانش بوده است

سردار عراقی با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی بهره‌گیری از علم، دانش و آموزش‌های دقیق است، گفت: تمامی عملیات‌های دفاع مقدس بر پایه محاسبات دقیق نظامی و دانش روز آن دوران صورت گرفت.
کد خبر: ۵۴۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ - 09October 2022

دفاع مقدس بر پایه علم و دانش بوده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: اینگونه برنامه‌ها که با حضور پیشکسوتان و جامعه ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس در سطح نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود، باعث یادآوری خاطرات آن دوران نورانی و دارای برکات فروانی برای کشور است.

سردار عراقی افزود: این جلسات با ابتکار سرلشکر صفوی که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند به‌صورت فصلی و دوره‌ای در سپاه، وزارت دفاع و فراجا برگزار شده و امروز نیز به میزبانی نیروی زمینی ارتش و با استقبال فرمانده این نیرو در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا در خصوص پرداختن به موضوع جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: در شرفیابی‌ای که مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح خدمت امام خامنه‌ای داشتند، ایشان فرموده بودند که باید به جایگاه علم و فناوری در هشت سال دفاع مقدس بیشتر پرداخته شود.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امروز معاندین می‌خواهند عملیات‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس را تضعیف کنند، عنوان کرد: به استناد اسناد جنگ هشت ساله، تمامی عملیات‌های دفاع مقدس بر پایه محاسبات دقیق نظامی و دانش روز آن دوران صورت گرفت.

سردار عراقی اظهار داشت: دفاع مقدس تجلی بهره‌گیری از علم، دانش، فناوری، اطلاعات، آموزش‌های دقیق و استفاده از تجهیزات است.

وی با اشاره به عملیات پیروزمندانه «والفجر ۸» گفت: مگر می‌شود که چنین عملیات حساس و بزرگی را بدون محاسبات علمی و جوی و جغرافیایی انجام داد و آن تعداد نیرو را از رودخانه خروشان اروند با عرض هزار و ۵۰۰ متر، با عمق هشت متر که با جزر و مد‌های مدوام روبه‌رو است، عبور داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها