مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

وقف جزو احکام امضایی دین اسلام است

حجت الاسلام مجیدی گفت: وقف فقط در دین مبین اسلام نبوده بلکه جزو احکام امضایی دین اسلام است.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 09October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صبح امروز (یکشنبه) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان قزوین ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به جایگاه وقف در استان قزوین اظهار داشت: اول شخص واقف در تاریخ اسلام پیامبر اعظم (ص) است. وقف فقط در دین مبین اسلام نبوده بلکه جزو احکام امضایی دین اسلام است.

وی گفت: وقف حکمی است که در دیگر ادیان الهی نیز برقرار بوده و این عمل خیر شکل می گرفته است. این سنت الهی به امضای رسول اکرم (ص) رسیده و جزو احکامی است که از گذشته اسلام در جامعه انسانی ساری و جاری بوده است. دین مبین اسلام دوام و قوام ویژه ای به وقف بخشید و قوانین و مقررات مناسب تری برای وقف در بحث مالکیت، اراده و اختیار و اینکه موقوفه مادام العمر در قالب وقف باقی بماند را تعیین کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اسلام اشاعه دهنده سنت الهی شد به حدی که گفته می شود در زمان پیامبر مهربانی، هیچ صحابه ای وجود نداشت مگر اینکه وقفی از خود به یادگار گذاشته باشد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در ایران با ورود اسلام به سرزمین ایران این فرهنگ در بین مردم پررنگ تر شد و موقوفات زیادی در کشور و استان قزوین وجود دارد که واقفین خیراندیش در طول تاریخ با یک سبقه حدود هزار ساله در استان قزوین موقوفاتی را برجای گذاشتند.

وی افزود: امروز خانواده بزرگ وقف، امانتدار واقفین در استان هستند و تلاش ما این است که در استان قزوین از قبل این موقوفات، خدمات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و درمانی مناسب و در شأنی را بتوانیم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار