جانشین وزیر دفاع خبر داد؛

همکاری وزارت دفاع با ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان/ افزایش ۳ برابری صادرات تجهیزات دفاعی

سردار فرحی با اشاره به همکاری وزارت دفاع با ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، گفت: سطح صادرات تجهیزات دفاعی ما نسبت به سال‌های گذشته، افزایش سه برابری داشته است.
کد خبر: ۵۴۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 09October 2022

سردار فرحیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ «مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری اظهار داشت: بحث توسعه فناوری در وزارت دفاع به‌عنوان یک موضوع اولویت دار همواره مطرح است؛ چرا که چرخه عمر فناوری به سرعت می‌گذرد و مدام در حال جابجایی و تغییر است و بر این اساس، ضروری است که برای حرکت رو به جلو و همچنین عقب نماندن از این قافله به فرایند توسعه فناوری توجه ویژه داشت و از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار مناسب، شرایط مطلوب و رو به توسعه‌ای ایجاد کرد.

سردار فرحی با بیان اینکه رویکرد‌های پیشرفت در دنیای کنونی از بازه بلندمدت به سمت راهبرد‌های کوتاه‌مدت رفته است، گفت: توسعه فناوری باید با چرخش مناسب انجام شود که متناسب با رشد تکنولوژی در دنیا و حتی فراتر از سایرین پیش رویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی در سه سطح سخت‌افزار و زیرساخت‌ها، نرم‌افزار و نیروی انسانی دارد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در دام پیروزی نباید گرفتار شویم؛ چرا که بحث رشد و توسعه انتها ندارد، گفت: امروز برتری خفیف و یک عقب‌ماندگی کوتاه باعث برد و شکست در عرصه رقابتی می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است، تأکید کرد: همزمان با تحقق این موضوع در عرصه صادرات، طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضاً کاهش یافته و یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است و این اتفاق به دلیل کاهش شدید هزینه‌ها و افزایش بهره وری در وزارت دفاع صورت گرفته است.

سردار فرحی با بیان اینکه وزارت دفاع با هفت هزار شرکت خصوصی و هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری است، افزود: به دنبال کاهش هزینه، اصلاح فرایندها، توسعه فناوری و شبکه همکاران وزارت دفاع توسعه یافت و در حال حاضر سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی با این شرکت‌ها داریم که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است.

وی نیروی انسانی را اتصال ارگانیک سازمان یافته میان بهره‌وری و نوآوری عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰ سال پیش گام اول نوآوری دفاعی مصوب شد و در طی این سال‌ها به‌شدت عمق پیدا کرد و امروز توسعه‌ی فناوری‌های گلوگاهی، رصد فناوری‌ها، آینده پژوهی، غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن در نظام نوآوری جدید لحاظ شده است.

جانشین وزیر دفاع توسعه صادرات را از شاخص‌های اصلی ارزیابی بهره‌وری خواند و سه برابر شدن صادرات را نشان از مسیردرست وزارت دفاع در امر بهره‌وری دانست و تأکید کرد: امروز بیش از ۴۰۰‌ دفتر طراحی داریم که در این رقم در حال افزایش است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار