نماینده عراقی: منطقه کردستان به جولانگاه گروه‌های مسلح تبدیل شده است

نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که اقلیم کردستان، جولانگاه گروه‌های تروریستی مسلح است و باید این گروه‌ها را از این منطقه بیرون راند.
کد خبر: ۵۴۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 09October 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عارف الحمامی» نماینده پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (یکشنبه) پیشنهاد جدیدی برای حل بحران حضور گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق مطرح کرد.

الحمامی به شبکه خبری السومریه گفت: با اقدامات پارلمان، به حضور گروه‌های مسلح حاضر در خاک عراق پایان داده خواهد شد؛ [مسئله‌ای] که توجیهی برای حمله به عراق از سوی کشورهای همسایه شده است».

وی با بیان اینکه چنین اقدامی، سرآغازی برای پایان بخشیدن به حملات به خاک عراق خواهد بود، تأکید کرد که کردستان عراق، جولانگاه گروه‌های [تروریستی] مسلح است.

این نماینده تصریح کرد: این کشورها [همسایگان عراق] خواستار حفظ امنیت ملی خود هستند. لذا باید، حزب کارگران کردستان، گروه [تروریستی] مجاهدان خلق (منافقین) و گروههای مسلح را دور کنیم تا حملات کشورهای همسایه به کشور [عراق] تکرار نشود».

وی با بیان اینکه روابط عراق با همسایگان خود، قطع نشده است، درباره نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه هم گفت که این کشورها تأکید دارند که منطقه کردستان، نقطه آغاز انجام اقدامات تروریستی است.

الحمامی در پایان تصریح کرد که عراق از طریق مذاکراه، بحث و بررسی و فهم علل و توجیهات، می‌تواند از نجام حملات مکرر جلوگیری کند؛ زیرا ایران و ترکیه بر حضور گروه‌های تروریستی مسلح در خاک عراق تأکید دارند و این مسئله را علت حملات خود مطرح می‌کنند.

در همین ارتباط، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق ۱۴ مهرماه در گفت‌‌وگویی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و حضور تروریستها در کردستان را مورد رایزنی قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی از مبداء اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد: با گذشت چهار دهه و علی‌رغم تعهدات مکرر مقامات اقلیم، متاسفانه تحرکات گروه‌های مسلح تروریستی از خاک اقلیم کردستان عراق علیه امنیت سرزمینی ایران همچنان تداوم دارد.

وی عنوان کرد: ضمن احترام و پایبندی به توسعه مناسبات ممتاز دو کشور، همان‌گونه که مقامات عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند، تداوم تجاوزات و‌ اقدامات تروریستی این گروهک‌ها که در اقلیم پناه گرفته‌اند و امنیت ملی ایران را هدف قرار داده‌اند، تحمل نخواهیم کرد.

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از دوم مهرماه سال‌ جاری با حملات توپخانه‌ای، موشکی و پهپادی، مواضع گروهک‌های تروریستی را در شمال عراق هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار