مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا خبر داد؛

برگزاری هجدهمین دوره ملی جشنواره «ره آورد سرزمین نور»

«عباسپور» از برگزاری هجدهمین دوره ملی جشنواره ره آورد سرزمین نور در قالب‌های مختلف هنری خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ - 09October 2022

برگزاری هجدهمین دوره ملی جشنواره «ره آورد سرزمین نور»به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمد عباسپور» مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری هجدهمین دوره ملی جشنواره ره آورد سرزمین نور و به تبع آن جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف ثبت و ضبط آثار زائرین راهیان نور از اواخر دهه هفتاد آغاز به کار کرد و زائرین در بخش‌های مختلف مانند دلنوشته، متن ادبی، شعر، داستان کوتاه، فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، عکس، فیلم موبایل، کتاب و موضوعات هنری مختلف، دیده‌ها و شنیده‌های خود از سفر به اردو‌های راهیان نور را تولید می‌کنند.

وی افزود: امسال دوره هجدهم این جشنواره در حال برگزاری است که در چهار بخش؛ مردمی، تخصصی، ویژه رزمندگان و شهدا و بین‌الملل جریان دارد  و این چهار بخش نیز شامل رشته‌ها و زیربخش‌های مختلفی همچون متن ادبی، دلنوشته، کتاب، نمایشنامه، وب سایت، اپلیکیشن، خاطره نویسی و شعر، در ۳ گروه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا عنوان کرد: بخش حرفه‌ای در قالب شعر، داستان، عکس، عکس خبری، فیلم کوتاه، فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، فیلم مستند، فیلم‌نامه، نمایشنامه، نماهنگ، گروه سرود، پوستر، فضای مجازی، تحقیق و پژوهش، نقاشی، گزارش خبری، هنر‌های تجسمی، کتاب، ایده‌های نو و ترانه، بخش مردمی در قالب متن ادبی، دلنوشته، خاطره و عکس تلفن همراه، بخش ویژه رزمندگان و شهدا در قالب فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای از رزمندگان و خانواده شهدا و بخش بین الملل در قالب مقاومت، جهان سازی راهیان نور، کتاب و تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره ۲۰ اسفند همزمان با روز ملی راهیان نور بود و دریافت آثار هم تا پایان آبان ۱۴۰۱ خواهد بود و فراخوان آن نیز در فضای مجازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند اثار خود را از طریق تارنمای سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری استان مازندران به آدرس www.mazrahnoor.ir و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۱۱۴۳۹۳۴۹۴ ارسال کنند.

عباسپور با اشاره به افتخار آفرینی مازندران در دوره‌های گذشته این جشنواره، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و دوره‌های گذشته جشنواره ره‌آورد سرزمین نور هر ساله شاهد درخشش مازندران در جشنواره ملی بوده‌ایم.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در پایان گفت: آثار ارسالی دسته بندی شده و توسط داور‌ها داروری می‌شود و در نهایت از برگزیدگان هر رشته در طی یک مراسمی تقدیر خواهد شد و آثار برتر هم به جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها