مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

یادواره شهدای نخبه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

«ایمانی» از برگزاری یادواره شهدای نخبه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این یادواره با محوریت شهید «رحیمی» در یک ‌ماه آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 10October 2022

یادواره شهدای نخبه خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «هادی ایمانی» مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی سعی کردیم به ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور استان که شناخته نشده و یا کمتر به آنان توجه شده، بپردازیم.

وی با بیان اینکه تمام اهداف بسیج این است که بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال کنیم، افزود: ما در بسیج علمی به دنبال همکاری با همه سازمان‌ها و نهادها در استان هستیم که اگر این امر محقق شود اتفاق خوبی در استان رقم خواهد خورد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای نخبه خراسان جنوبی خبر داد و بیان داش: این یادواره با محوریت شهید دکتر «رحیمی» طی یک ‌ماه آینده برگزار می‌شود و همچنین امسال رویداد جهادگران علم و فناوری با شیوه بهتری برگزار می‌شود و از ظرفیت های سایر نهادهای استفاده خواهد شد.

ایمانی با اشاره به اینکه رویداد جهادگران علم و فناوری تسهیلات خوبی برای ساخت نمونه اولیه و تجاری‌سازی محصول پیش‌بینی شده، مطرح کرد: خانه‌های خلاق و نوآور در حوزه‌های فرهنگی و هویت‌ساز با حمایت بسیج علمی و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‎‌فرهنگی در سطح استان تأسیس خواهد شد.

وی بر لزوم شکل‌گیری ستاد راهبری علم و فناوری در استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر نخبگان برای گرفتن تسهیلات، تسهیل‌گری و ثبت اختراع و تجاری‌سازی دچار سردرگمی شده و شاهد موازی‌کاری در برخی مجموعه‌ها هستیم که همه این ظرفیت‌ها باید تجمیع شوند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی یکی از محورهای نقشه راه بسیج علمی استان را حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: این مهم به شدت در استان مغفول مانده و می‌طلبد در سطح دانشگاه و حوزه‌های علمیه این موضوع فعال شود.

ایمانی اعلام کرد: علوم بدیع و نوظهور، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز استانی و ملی، آموزش، شبکه‌سازی و توانمندسازی، گفتمان‌سازی جهاد علمی و دانش بنیان کردن بسیج از دیگر محورهای نقشه راه این سازمان است.

وی از تدوین و عملیاتی کردن اطلس زن و خانواده خبر داد و توضیح داد: همچنین پیگیری‌ها برای راه‌اندازی کارخانه علم و فناوری با استفاده از ظرفیت سپاه به عنوان پایلوت در دستور کار قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به غفلت اقتصاد دانش‌بنیان در استان، مطرح کرد: متأسفانه شرکت‌هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنند در سطح پژوهشی و نمونه اولیه باقی مانده‌اند اما برای تجاری‌سازی که به حوزه بازار وصل شوند اتفاق خاصی نیفتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار