فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش:

هنر ما در دفاع مقدس گرفتن اهداف با کمترین تلفات بود

امیر سرتیپ ولی‌وند با بیان اینکه عالمانه جنگیدن در دفاع مقدس موجب سرعت بیشتر در رسیدن به اهداف و تلفات کمتر شد، گفت: باید عالمانه جنگیدن را به نسل‌های آینده و نیرو‌های مسلح منتقل کنیم.
کد خبر: ۵۴۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ - 10October 2022

باید عالمانه جنگیدن را به نسل‌های آینده و نیرو‌های مسلح منتقل کنیم.ولی وندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در همایش بررسی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس اظهار داشت: فرماندهی و ستاد ارتش محل صدور علم به لایه‌های مختلف در دفاع مقدس چه در سطوح عملیات راهبردی و حتی تاکتیک است و همه می‌دانند اساتید دافوس در طول دفاع مقدس اقدامات بزرگی انجام داده اند.

امیر ولی‌وند افزود: کار‌های بزرگی که اساتید این دانشگاه در طول دفاع مقدس انجام داده‌اند، موجب شد تا ما عالمانه و با سرعت بیشتر در جنگ به اهداف خود برسیم. اساساً علم با جنگ عجین است و در طول تاریخ تمام کسانی که پا به عرصه جنگ نهاده‌اند از دانشمندان و عالمان استفاده کرده‌اند.

وی اظهار کرد: اساتید پیشکسوت دافوس با مدیریت علم و دانش خود در جنگ، تلاش بی‌شائبه‌ای داشتند که کمترین تلفات در جنگ متوجه ما شود.

امیر ولی‌وند گفت: هنر در طراحی عملیات دفاع مقدس در گرفتن اهداف با کمترین تلفات بوده است و اگر این علم و تدبیر در جنگ وجود نداشت، معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد.

وی یادآور شد: در دافوس علاوه بر پیروزی‌ها، شکست‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم و حتی جنگ‌های گذشته و روز دنیا را نیز مورد بحث قرار داده و از آن‌ها درس و تجربه کسب می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش گفت: ما در این همایش به دنبال این هستیم که عالمانه جنگیدن را به نسل‌های آینده چه در جامعه و یا در نیرو‌های مسلح منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها