رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

لزوم هوشمندی در مقابله با فتنه‌گران/ هدف از ایجاد فتنه نابودی دستاورد شهداست

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: اگر ما می‌خواهیم یاد و نام شهدا را زنده نگه‌داریم، باید با هوشمندی هرچه تمام در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ - 10October 2022

باید با هوشمندی مقابل فتنه گران ایستادگی کنیم / هدف از ایجاد فتنه نابودی دستاورد شهداستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدا (لاله‌های سرخ) یادواره ۳۰۰۰ شهید منطقه شش و هفت تهران بزرگ با تبریک سالروز ولادت سراسر رحمت پیامبر مهربانی‌ها (ص) و فرزند بزرگوار آن حضرت امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که باید به‌طور ویژه به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: ترویج مستمر جایگاه شهدا از منظر قرآن و روایات اولین راه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهداست که باید با تبدیل کردن آن به گفتمان آن را برای نسل جدید بازگو کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: قرآن ما را از اینکه خیال کنیم شهدا مثل کشته‌شدگان عادی هستند، نهی می‌کند؛ مقام شهدا فراتر از درک ما است و باید برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا سیره رفتاری شهدا را برای نسل جدید بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: سرمشق گرفتن از سبک زندگی شهدا یکی دیگر از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست. عمل به سبک زندگی نورانی شهیدان انسان‌ساز، تمدن‌ساز و سرمایه‌ساز است و باعث ارتقا ظرفیت درونی انسان می‌شود.

وی ادامه داد: تکریم بازماندگان شهدا نیز از دیگر راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهداست. شهدا امامزادگان جامعه ما هستند و ما باید مثل پروانه گرد شمع نورانی شهدا بچرخیم و در این زمینه بایستی یادمان باشد شهدا تریبت‌شدگان مکتب پدران و مادرانی هستند که تربیت‌شده مکتب عاشورا هستند. ما باید قدردان پدران، مادران و همسران شهدا باشیم؛ در حقیقت صاحب اصلی این کشور خانواده شهدا هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مقابله هوشمندانه با فتنه‌انگیزان و آشوبگران را نیز از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و عنوان کرد: آشوبگران با خط شهادت و جهاد مخالفند و به دنبال فروپاشی نظام اسلامی و نابودی دستاورد شهدا هستند. این نظام خون‌بهای شهداست و اگر ما می‌خواهیم یاد و نام شهدا را زنده نگه‌ داریم باید با هوشمندی هرچه تمام در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به روایات معصومین (ع) در خصوص فتنه‌های آخرالزمان گفت: فتنه برای فتنه‌گران فرصت‌سوز و برای فتنه‌ستیزان فرصت‌ساز است و باعث غربالگری، نابودی و رسوایی منافقین می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار