مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان:

مسئله وحدت محدود به یک هفته خاص نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین «گرجی» گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن وحدت و همدلی متبلور باشد و هفته وحدت یک نماد است که محدود به یک زمان نیست.
کد خبر: ۵۴۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 11October 2022

هفته وحدت یک نماد است که محدود به یک زمان نیست

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی گرجی» مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان امروز، ۱۹ مهر در نشست خبری که به مناسبت سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن وحدت و همدلی متبلور باشد و هفته وحدت یک نماد است که محدود به یک زمان نیست.

وی با بیان اینکه در نتیجه وحدت، دشمن نمی‌تواند چشم طمع به جامعه اسلامی داشته باشد و اگر این وحدت جای خود را به افتراق دهد جامعه اسلامی دچار ضعف می‌شود، افزود: مسلمانان باید با هوشمندی به دنبال اتحاد باشند؛ چالش امروز نیز با اتحاد و همدلی تمام اقوام و اقشار ایران اسلامی حل خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کانون‌های مساجد، افزود: یکی از مسیرهای رشد و بالندگی جامعه، حوزه فرهنگ و هنر است و به هر میزانی که این حوزه رشد داشته باشد، جامعه از سلامت روانی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد تنها در حوزه مناسکی عمل نمی‌کنند و در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز ورود می‌کنند، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همکاری در کانون‌ها نشان می‌دهد که وحدت و همگرایی اتفاق مهمی است که نتایج خوبی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام گرجی با بین اینکه باید به زبان مشترک با مخاطبان خود برسیم تا فهم فراهم شود و در خصوص نیازهای مخاطبان خود اطلاعات داشته باشیم، به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوش‌رویی با جوانان اشاره کرد و گفت: در کنار دانایی، همدلی و همکاری باید با روی خوش با جوانان روبه‌رو شد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد کانون‌های مساجد استان کرمان اشاره کرد و گفت: رویداد قرآنی مدهامتان یکی از رویدادهای قرآنی در سطح کانون‌های مساجد است که هر ساله برگزار می‌شود و در مرحله کشوری مسابقات، یک نفر از استان کرمان موفق به کسب رتبه سوم در رشته قرائت تحقیق شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان افزود: برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب که تاکنون ۹۴ جلسه این طرح انجام شده، برگزاری طرح سه‌شنبه‌های تکریم، تجلیل از کانون‌های برتر سال گذشته، اجرای طرح‌های فرهنگی و سبک زندگی قرآنی، برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره تعلیم و تربیت، تجلیل از برگزیدگان طرح ملی فهما، گردهمایی کانون‌های مساجد شهرستان فهرج، تجلیل از کتابخانه‌های برتر و... از جمله برنامه‌های اجرا شده در شش ماهه نخست سال جاری کانون‌ها است.

حجت‌الاسلام گرجی از درخواست تاسیس ۱۷ کانون فرهنگی هنری در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود: تاکنون مجوز فعالیت دو کانون صادر و کانون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای قنات‌ملک شهرستان رابر افتتاح شده است و صدور مجوز بقیه کانون‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار