مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان :

آثار تولیدی در جشنواره فانوس باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشند

سردار «ظفری» با تاکید بر اینکه آثار ایجاد شده در جشنواره فانوس باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشد، گفت:  دفاع به معنای دفاع همه جانبه است و پرداختن به هنری که در ذهن انسان‌ها است، بی‌شک خود به نوعی دفاع محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 11October 2022

آثار تولیدی در جشنواره فانوس باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز (سه‌شنبه) در اختتامیه ششمین جشنواره هنری فانوس در همدان اظهار داشت: بزرگترین آروزی پیشکسوتان دفاع مقدس این است که  امروز هم فدای ملت شوند و در این راه جان خود را نثار کنند.

وی با بیان اینکه دشمن بداند این کنارهم قرار گرفتن‌ها پیامی دارد، افزود: جوانانی که امروز طنازی دارند به دلیل کم کاری فرهنگی دچار هیجانات شده اند، البته اگر امروز هم کوچک ترین تعرضی به دختران سرزمینمان بشود ما تا پای خونمان از آن‌ها دفاع خواهیم کرد وتصور دشمن، تصور اشتباهی است. 

سردار ظفری به بیان خاطره‌ای از سردار شهید حسین همدانی در خصوص مادر یکی از شهدای غواص  پرداخت و ادامه داد: زمانی که خبرنگار از این مادر جویا شد دلیل گریه پ‌اش چیست اینگونه توضیح داد که دلیل این حال من این است که دیگر کسی را ندارم تا تقدیم اسلام و میهن کنم.

وی با بیان اینکه شهید همدانی به عنوان یک اندیشمند و متفکر در حوزه فرهنگ بود، افزود: در دیدگاه شهید همدانی تمامی جامعه ما بدون استثناء ازجمله افراد ایثارگر و فداکار هستند و همچنین هر شخصی که پذیرفته باشد که در این مرز و بوم به زندگی خویش ادامه دهد و مقتدرانه از این خاک دفاع کند قطعا از ایثارگران محسوب خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه یکی از خصایص بارزشهید همدانی احترام به همه اقشار و به خصوص مقام شامخ مادران شهدا بود، متذکر شد: افرادی که تاکنون از حقایق جامعه به دور مانده باید به این حقایق دست یابند و از آن به عنوان یک الگوی فاخر عبرت گیرند.

 وی با تاکید بر اینکه آثار ایجاد شده در این جشنواره باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشد، گفت:  فانوس‌ها رفیق و همراه ۴۰ساله رزمندگان در میدان جنگ بودند، اما هنر آن است که از  عنوان (فانوس) واژه‌های تصویر پرداز جهانی ایجاد کرد به طوری که این واژه (فانوس) اکنون به عنوان تبلوری از واقعیت‌های هنری محسوب می‌شود.

سردار ظفری با اشاره به اینکه اکنون باید قدردان افرادی باشیم که در این جشنواره حضور یافتند و احساس تعلق به این مسأله پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: همینطور که در زمان دفاع مقدس تمامی افراد در جایگاه خود به عنوان یک قهرمان در جامعه حضور داشتند، اکنون هم برگزیدگان و تمامی افرادی که در این جشنواره ورود پیدا کرده‌اند به عنوان قهرمان واقعی خواهند بود چرا که واقعیت‌های دفاع مقدس و شهیدان را به منصه ظهور رساندند.

وی با بیان اینکه افرادی که در این جشنواره حضور یافته‌اند جایگاه شایسته‌ای در پیشگاه حق تعالی  دارا می‌باشند که باید در حفظ و حراست و توسعه آن بکوشند، خاطرنشان کرد: واژه دفاع به معنای دفاع همه جانبه است و پرداختن به هنری که در ذهن انسان‌ها است، بی‌شک خود به نوعی دفاع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار