رئیس سازمان آموزش و تحقیقات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ضرورت استفاده از ابزار‌های نوین کمک آموزشی

سرهنگ «حیدری» گفت: استفاده از ابزار‌های نوین کمک آموزشی برای برقراری ارتباط با جوانان و نسل جدید دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نسل امروز ارتباط زیادی با فضای مجازی دارند و نقش اساتید دانشگاه در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۵۴۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 11October 2022

استفاده از ابزار‌های نوین کمک آموزشی برای برقراری ارتباط با نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «حمید حیدری» رئیس سازمان آموزش و تحقیقات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) بصورت ارتباط تصویری در اولین نشست و کارگاه پژوهشی و آموزشی دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۷ تا امروز حدود ۲۲ هزار و ۹۹۰ دانشجو در ۵۸۸ کلاس درس دفاع مقدس را در چهارمحال و بختیاری گذرانده‌اند.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری مجوز تدریس برای ۲۷ استاد صادر شده که در دانشگاه‌های مختلف درحال آموزش درس دفاع مقدس هستند و آمادگی لازم جهت صدور مجور برای روسای دانشگاه‌ها، معاونین آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش و تحقیقات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مهرماه سال جاری متولدین سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به دانشگاه وارد شده‌اند یعنی نسلی که در در آن زمان اثری از حکومت صدام نیز وجود نداشت بنابراین باید فرآیند تزریق اساتید جدید به دانشگاه‌ها در یک زمان دو تا سه ساله به صورت هوشمندانه انجام شود تا فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود.

حیدری با بیان اینکه ایجاد گروه آموزشی دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: انجام این کار به گذراندن برخی فرآیند‌ها نیازمند است.

وی اضافه کرد: استفاده از ابزار‌های نوین کمک آموزشی برای برقراری ارتباط با جوانان و نسل جدید دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه نسل امروز ارتباط زیادی با فضای مجازی دارند و نقش اساتید دانشگاه در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان آموزش و تحقیقات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: هر زمینه از دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند است به همین دلیل تنها با تدریس یک درس در دانشگاه امکان انتقال مبانی این فرهنگ وجود ندارد و اساتید دانشگاه باید برای خنثی‌سازی توطئه‎‌های دشمنان به کار ورود پیدا کنند و از ابزار‌های قدرتمند در این راه استفاده کنند.

حیدری با اشاره به افتتاح دبیرخانه استانی آموزش و مطالعات پژوهشی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امیدواریم این دبیرخانه به یک مبدا برای حرکت‌های بزرگ تبدیل شود، یکی از موضوعاتی که اساتید دانشگاه درس دفاع مقدس می‌توانند در دستور کار قرار دهند این موضوع است که زمانی از کلاس را به بازدید از مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس اختصاص دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها