فرمانده لشکر ۱۷ قم:

دایره‌المعارف شهدای نهضت جهانی اسلام در قم تدوین می‌شود

سردار «تناور» از آغاز تدوین کتاب دایره‌المعارف شهدای نهضت جهانی اسلام در قم با محوریت کنگره ملی شهدای استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 13October 2022

کتاب دائره المعارف شهدای نهضت جهانی اسلام در قم تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «حسین تناور» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در اجلاسیه شهدای نهضت جهانی اسلام که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: استان قم را می‌توان به لحاظ وجود مزار ۱۳۳۰ شهید از ۱۰ ملیت، پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام برشمرد.

وی با بیان آمار شهدای غیر ایرانی مقاومت مدفون در قم، گفت: ما ۸۵۹ شهید از کشور عراق، ۲۵۹ شهید از افغانستان، ۱۷۱ شهید از پاکستان، ۳۰ شهید از ایران، پنج شهید از حجاز، ۲ شهید از بحرین و از هر یک از کشور‌های فرانسه، ترکیه و الجزایر نیز یک شهید جبهه مقاومت داریم.

دبیر کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره ملی شهدای استان همچنین با اشاره به فعالیت‌های این کمیته ادامه داد: جمع آوری آمار و اطلاعات شهدا، شناسایی گروه‌های فعال مقاومت و تشکیل جلسه هماهنگی کنگره و اجلاسیه، دیدار با خانواده‌های معظم ۶ شهید سپاه بدر در عراق که همزمان با ایام اربعین صورت گرفت و نیز تقدیم تابلوفرش تصاویر شهدا به آنان، بخشی از فعالیت‌های کمیته فوق بوده است.

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به برنامه‌های دیدار با ۲۰۰ خانواده شهید نهضت جهانی اسلام افزود: این اقدام با تقسیم بندی نیرو‌های لشکرعملیاتی صورت گرفته است.

وی پیگیری تولید محصولات فرهنگی، هنری خاص شهدا، تولید فیلم مستند تاریخچه تشکیل سپاه بدر، تولید مستند شهدای نهضت جهانی اسلام توسط کنگره و تدوین دو جلد کتاب معرفی شهدای سپاه بدر مدفون در قم، ساخت کلیپ معرفی شهدای زینبیون و نیز تولید سرود پنج زبانه توسط گروه رایه الهدی را بخش دیگری از اقدامات کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره ملی شهدای قم عنوان کرد.

تناور ضبط دو برنامه تلویزیونی دلیرستان با حضور خانواده‌های شهدای فاطمیون افغانستان و بدر عراق را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در حاشیه نمایش فصل شیدایی نیز غرفه نمایشگاهی شهدای نهضت جهانی اسلام نیز تا پایان نمایش، هر شب به معرفی شهدا می‌پردازد.

وی تهیه و تدوین دائره المعارف شهدای نهضت جهانی اسلام در قم را نیز موضوع دیگر فعالیت کمیته عنوان کرد و گفت: عکس‌نوشت (بیوگرافی) شهدای نهضت توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به عنوان کمیته اسناد کنگره ملی شهدای استان مشتمل بر وضعیت آماری شهدا و شرح اجمالی از وضعیت سپاه بدر و فاطمیون و زینبیون طراحی و آماده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار