وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

کارگروه رفع مشکلات رزمندگان جهادسازندگی ایجاد شد

ساداتی‌نژاد از ایجاد کارگروهی برای رفع مشکلات رزمندگان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 13October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی در سی‌و‌چهارمین گردهمایی فرماندهان جهاد در دوران دفاع مقدس با بیان‌اینکه آرامش و حیات امروزمان را مدیون جهادگران و شهدا هستیم، اظهار داشت: مشکلات امروز کشورمان با ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس قابل برطرف شدن است لذا باید در این زمینه اهتمام داشت.

ساداتی‌نژاد با تاکید براینکه فعالیت و حرکت جهاد سازندگی امروز در عرصه‌ها جدید ادامه دارد، گفت: حرکت و تفکر ایثارگرانه جهاد همچنان در روند فعالیت‌ها و خدمت‌گذاری‌های این وزارت‌خانه ادامه دارد البته جنگ امروز ما در عرصه تامین و امنیت غذایی است. 

وزیر جهاد کشاورزی جنگ اکراین و روسیه را عامل تغییر شرایط غذایی در دنیا دانست و به حکمرانی و قدرت جهانی برای تامین غذا پرداخت و گفت: تامین پایدار امنیت غذایی وظیفه‌محوری وزارت جهاد کشاورزی در دوران جدید است که کار ساده‌ای نیست و علیرغم اتفاقات جهانی و جنگ اکراین و روسیه ما کمبودی غذایی در ایران نداریم.

این مقام مسئول به تشریح فعالیت‌های عمده و اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم پرداخت و تصریح کرد: اجرای قانون تمرکز بعد از ۱۲ سال با ابلاغ رئیس جمهور در یک سال گذشته صورت گرفت لذا پایداری امروز در عرصه غذا مدیون بچه‌های جهاد است.

وی تامین گندم و جو مورد نیاز کشور در سال‌جاری را از دست‌آوردهای طرح کشت قراردادی دانست و خاطرنشان کرد: با واگذاری بازار و عرصه تولید امسال دستاورد مهمی در افزایش خرید گندم و جو داشتیم که ثابت کرد طرح واگذاری بازار و عرصه تولید باید با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی قراردادی را مدرن‌ترین الگو و نوع کشاورزی در دنیا دانست و اظهار داشت: ما سال گذشته با محصول گندم بحث کشاورزی قراردادی را دنبال کردیم. سومین بحث و مسئله‌ی که در دوران جدید وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم دنبال کردیم موضوع سندهای کشاورزی بود که با ایجاد سندهای تک برگی برای کشاورزان دنبال خواهد شد.

ساداتی‌نژاد از رشد ۶۸۰ درصد صدور سند زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات کشاورزی را انجام خواهیم داد. وزارت جهاد کشاورزی نقش مهمی در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها داشت چراکه تمرکز این طرح برمحور محصولات کشاورزی بود لذا حفظ فراوانی محصولات غذایی وظیفه جهاد کشاورزی قرار داده شد و با مدیریت و حرکت جهادی فرزندان عزیز ایران زمین و کشاورزان در این مرحله کوچک‌ترین کمبودی احساس نشد.

وی با تاکید براینکه موضوع کشاورزی قراردادی از سال ۱۳۵۱ در ایران مطرح بوده است که سابقه نیم قرنی دارد، گفت: وزارت کشاورزی از سال دوم دولت با شعار «یک بار برای همیشه» طرح الگوی کشت را در کشور اجرا خواهد کرد تا بتوانیم بهترین بهره‌وری را از آب و منابع داشته باشیم چراکه جنگ امروز ما بهره‌وری است.

وزیر جهاد کشاورزی بهره‌گیری از فرهنگ و ذخیره‌های دوران دفاع مقدس را برای مسائل مختلف کشور ضروری دانست و خطاب به جهادگران پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: شما فرماندهان دفاع مقدس امروز فرمانده تمام خوبی‌ها هستید و حضور شما در این وزارت خانه به‌معنی قدرت برای وزارت جهاد است که به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد از ایجاد کارگروهی در معاونت ایثارگران این وزارتخانه برای رفع مشکلات رزمندگان جهادگر خبر داد و گفت: شروع دولت در سال ابتدایی همراه با مشغله‌های زیادی بود که در ادامه تلاش خواهیم کرد به مسائل جهادگران بپردازیم و رند رسیدگی به این موضوعات را سرعت خواهیم بخشید. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار