مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

جشنواره «فانوس» گامی بلند در راستای تحقق جهاد تبیین است

سرهنگ کریمی گفت: جشنواره فانوس گامی بلند در راستای تحقق جهاد تبیین و عمل به فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس است و یکی از روش‌های گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس تقویت و اهمیت به جشنواره فانوس می‌باشد که باید با آن اهتمام ویژه داشت.
کد خبر: ۵۵۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ - 13October 2022

جشنواره «فانوس» گامی بلند در راستای تحقق جهاد تبیین است/ بیشترین موضوع آثار در جشنواره امسال مربوط به شهید «سلیمانی» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنج‌‎شنبه) در آیین اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره فانوس در سالن همایش های موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: هنر ابزاری قوی و اثرگذار است و امروز باید از این ابزار برای ترویج، تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌مندی از گنجینه دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم و نشان دادن عظمت دفاع مقدس، شهدا و فرهنگ مقاومت با استفاده هر ابزار هت  یک ضرورت مهم است.

وی افزود: جشنواره ملی فانوس گامی بلند برای بهره گیری از ظرفیت و ابزار هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است و با توجه به استقبالی که سالیانه از این جشنواره می شود این جشنواره شروعی برای گام های بلند در راستای تقویت ظرفیت های هنری دفاع مقدس است.
 
سرهنگ کریمی با بیان اینکه جشنواره فانوس گامی بلند در راستای تحقق جهاد تبیین و عمل به فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس است، گفت: یکی از روش‌های گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس تقویت و اهمیت به جشنواره فانوس است که باید با آن اهتمام ویژه داشت.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه جشنواره فانوس زمینه مشارکت فعال دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم را برای ظهور استعدادها و توانمندی‌ها فراهم کرده و به برکت این جشنواره انگیزه‌های جوانان برای فعالیت در حوزه ایثار و شهادت تقویت شده که البته باید بیشتر به آن توجه داشت.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: به صحنه کشیدن زیبایی ها و حماسه های ماندگار دفاع مقدس نیازمند مشارکت همه جانبه و اهتمام هنرمندان و دلسوزان و علاقمندان فرهنگی است و این مسئله می تواند گام بلندی در نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس بردارد.
 
وی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی در حوزه هنر و فرهنگ بیان کرد: استان مرکزی علاوه بر اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس دارد مفاخر و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون امام خمینی (ره) را دارد که هرکدام از آنها سوژه‌های مناسبی برای تولید آثار فاخر هستند که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرند و البته حمایت دستگاه‌های متولی نیز بسیار اهمیت دارد.
 
سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: بیشترین آثار در جشنواره امسال در جشنواره فانوس مربوط به شهید «قاسم سلیمانی» است و خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوبی از جوانان و نوجوانان در جشنواره هستیم که قابل تقدیر است و نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان جامعه دارد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار