مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

ارسال ۱۳۱ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره هنری «فانوس» در استان مرکزی

کرمی گفت:۱۳۱ اثر در در قالب ۲۲ رشته هنری در ششمین جشنواره هنری «فانوس» شرکت کردند.
کد خبر: ۵۵۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ - 13October 2022
ارسال ۱۳۱ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره هنری «فانوس» در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «داود کرمی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در آیین اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره فانوس در سالن همایش‌های موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: جشنواره ششم فانوس در پنج بخش تخصصی و در ۲۳ شاخه هنری، کار خود را از دو ماه قبل آغاز کرده است و امروز اختتامیه مرحله استانی آن برگزار می‌شود.
 
وی افزود: ۱۳۱ اثر فاخر و استاندارد در این جشنواره شرکت کردند در قالب ۲۲ رشته به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال شده است و بیش از ۶۶ هنرمند مشارکت فعال داشتند.
 
کرمی بیان کرد: از تجربیات اساتید مختلف و پیشکسوتان دفاع مقدس در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند، به عنوان داوران جشنواره استفاده شده است و مهمترین مسئله در این دوران توجه به کیفیت آثار بوده که در این خصوص اقدامات چشمگیری انجام شده و خوشبختانه در سال‌جاری شاهد تحول مناسبی در تولیدات هستیم و قابلیت اکران عمومی بسیاری از آثار برای مردم وجود دارد.
 
وی با تشریح آثار برگزیده در ششمین مرحله استانی جشنواره فانوس گفت: در بخش نمایش، شاخه نمایشنامه اثر چون کوه مقاوم از «عبدالحسین اطمینان زاده»، در شاخه نمایش صحنه ای اثر در امتداد شب از سید «محمد محمدی» و نمایش خیابانی چهار اثر به عنوان آثار منتخب ششمین مرحله استانی جشنواره فانوس به بخش ملی است.
 
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: در بخش سینما و تلویزیون مجموعا ۲۰ اثر، در بخش سرود و موسیقی ۱۳ اثر، در بخش هنرهای تجسمی ۷۶ اثر و در بخش  رادیویی شش اثر فاخر به دبیرخانه ارسال شده است که از همه آنها در بخش استانی تجلیل خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: پس از پایان کار داوری آثار در نهایت تعداد شش اثر برگزیده هر بخش و قسمت به مرحله کشوری جشنواره فانوس راه یافت و به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد و اختتامیه مرحله ملی این جشنواره آبان‌ امسال‌ در استان اصفهان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار