فرمانده نیروی دریایی سپاه:

قرآن و ائمه اطهار (ع) کشور ما را در دفاع مقدس حفظ کرد

سردار «تنگسیری» گفت: کسی نمی‌تواند بگوید که دین اسلام سیاسی نیست، تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم (ص) نشان‌دهنده سیاست است؛ قرآن و دین در تمام شئون ما حاضر است، این قرآن و نام پاک ائمه اطهار (ع) بود که در طول هشت سال دفاع مقدس کشور ما را نگاه داشت.
کد خبر: ۵۵۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ - 13October 2022

قرآن و ائمه اطهار (ع) کشور ما را در دفاع مقدس حفظ کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه مرحله نیمه نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طیف سربازان و پایوران که در مرکز امامت امام صادق (ع) نیروی دریایی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: کسی نمی‌تواند بگوید که دین اسلام سیاسی نیست، تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم (ص) نشان‌دهنده سیاست است؛ قرآن و دین در تمام شئون ما حاضر است، این قرآن و نام پاک ائمه اطهار (ع) بود که در طول هشت سال دفاع مقدس کشور ما را نگاه داشت، این از برکات قرآن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به میزان عمل به قرآن در زندگی و شئونات، گفت: در این موضوع باید بازنگری کرد و هر کدام از قرآنیان حاضر در نیروهای مسلح، باید سفیر قرآن باشند تا با استفاده از آن‌ها، قرآن به قلب‌ها جلا دهد؛ زیرا به نور قرآن است که دل جلا می‌گیرد و روح قرآن است که به زندگی نورانیت می‌بخشد.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه برخی حامل قرآن هستند؛ اما عامل به آن نیستند، بیان کرد: خداوند در قرآن همواره تأکید کرده است که زیر بار ظلم نروید و با توجه به اینکه قرآن برای تمام نسل‌ها و زمان‌هاست، جمهوری اسلامی ایران به قرآن عمل کرد و به همین دلیل دنیای زر، زور و تزویر علیه آن جمع شده است؛ اما حتی اگر دنیا هم علیه ما جمع شود، هیچ باکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر حافظ قرآن هستیم، باید عامل به آن هم باشیم و آن چیزی که خداوند دوست دارد را دوست بداریم و آن چیزی که خداوند از آن تبری می‌جوید، از آن تبری کنیم و این یعنی عمل به قرآن.

سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ادامه این مراسم، گفت: دشمن در روند دشمنی خود، در هر زمانی شیوه جدیدی از دشمنی را پیش می‌گیرد، در دوران دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد که با حمله و جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد یا در درون مرزهای کشور زمین‌گیر کند؛ لذا در ادامه با جنگ‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرد، زمانی که دشمن دشمنی خود را ابراز می‌کند، نشانگر زنده و پویا بودن حرکت انقلاب است و پاسداران پاسدار این حرکت رو به جلو و دگرگونی هستند.

وی گفت: دشمن در حال حاضر درصدد ایجاد اختلال در سیستم ادراکی مردم است تا نتوانند واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست، تشخیص دهند و شبهه‌افکنی می‌کند تا دچار اشتباه شوند و نتوانند حقیقت‌ها را درک کنند و این موضوع با تبلیغات، اخبار و تصویرسازی‌های نادرست اتفاق می‌افتد که به آن جنگ شناختی می‌گویند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرآنیان که از معارف عمیق قرآن بهره می‌برند قادرند از اذهان مراقبت کنند و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی با قرائت قاریان، قرآن بر قلب‌های حاضرین نازل می‌شود و با مواجهه قرآنی با مخاطبین در واقع معارف الهی را بر قلب و ذهن انسان‌ها نازل می‌کند و ذهنی که با معارف قرآنی آشنا باشد دچار اختلال نمی‌شود.

سردار محبی گفت: بالاترین و متعالی‌ترین فرهنگ دنیا، قرآن است و قرآنیان با بهره‌مندی از این فرهنگ می‌توانند، هم در مقابل حمله دشمن ایستادگی کنند و هم به مبانی دشمن حمله کنند، این میدان میدان شماست.

وی افزود: فرمانده کل سپاه پاسداران بر فراگیر شدن فرهنگ قرآن در سراسر سپاه تأکید دارند و به همین منظور و برای رفع موانع و هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای جاری کردن فرهنگ قرآن و نیز افزایش تعداد حافظان، قاریان و آشنایان به معارف قرآن، قرارگاه قرآنی را تشکیل دادند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه همواره نیروی دریایی سپاه در امور قرآنی پیش رو بوده است، گفت: امسال نیز در کل فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی، نیروی دریایی سپاه رتبه اول را کسب کرده است.

در مرحله نیمه نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۳۵ نفر از کارکنان رسمی و وظیفه شرکت کرده بودند که در پایان ۳۵ نفر به عنوان نفرات برتر معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار