وزیر دفاع:

صنعت دفاعی به دستاورد‌های چشمگیری در عرصه هوافضا دست یافته است

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: متخصصان صنعت دفاعی توانسته‌اند با تکیه بر توانمندی داخلی به دستاورد‌های چشمگیری در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، هوافضا و الکترونیک دست یابند.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 15October 2022

صنایع الکترونیک ایران در تراز جهانی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در سازمان صنایع الکترونیک ایران از صنایع قطعات الکترونیک این سازمان بازدید کرد.

امیر آشتیانی در این بازدید با تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و آغاز هفته وحدت و تقدیر از متخصصان صنعت دفاعی در مجموعه صنایع الکترونیک وزارت دفاع اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مسیر پیش‌روندگی خود را طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت طی کرده و امروز جایگاه وزارت دفاع و نقش‌آفرینی نیرو‌های مسلح در شناسایی، رصد، مواجهه و پاسخ به‌موقع و مؤثر به تهدیدات، بر همگان آشکار و مبرهن است و این امر مرهون تفکر جهادی و عمل انقلابی و مجاهدت خالصانه متخصصان دفاعی کشور است.

وزیر دفاع با بیان اینکه دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی در این سال‌ها توانسته‌اند با تکیه بر استعدادها، توانمندی داخلی و همت بلند به دستاورد‌های چشمگیری در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، هوافضا و الکترونیک دست یابند، تصریح کرد: سرریز دانش و انتقال فناوری‌های دفاعی به صنایع کشور از اولویت‌های مجموعه نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع با رعایت همه ملاحظات بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی افزود: صنایع دفاعی به‌عنوان عامل پیش‌برنده و پیشرو در لبه‌ی فناوری حرکتی چند وجهی و چند بُعدی دارد و طراحی، تولید و ساخت محصولات پیچیده دفاعی به لحاظ ضرورت و گذراندن استاندارد‌های سخت دفاعی در بُعد امنیت، پیشرفتی چند ضلعی در حوزه‌های علوم زیستی، پزشکی، هسته‌ای، شیمیایی، حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، سایبری، الکترونیک و… داشته و بر همین اساس قادر است به روند پرشتاب پیشرفت کشور در ابعاد مختلف کمک شایان کرد.

امیر آشتیانی با بیان تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نهضت قطعه‌سازی در نیرو‌های مسلح شکل گرفت و امروز وزارت دفاع هزاران قطعه مورد نیاز صنایع مختلف کشور از جمله حمل نقل زمینی، دریایی و هوایی، صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی، پزشکی و داروئی و... را تولید می‌کند.

وزیر دفاع در بازدید از بخش سیستم کنترل موتور یورو ۵ دریچه گاز برقی «ECU» گفت: با خروج شرکت‌های خارجی و همچنین عدم تأمین این قطعه‌ی حساس خودرو، شرکت‌های خودروساز در تولید محصولات خود با چالش اساسی مواجه شدند؛ اما در نهایت همکاری دو وزارتخانه صمت و دفاع در تولید سیستم کنترل موتور و حتی نسل‌های پیشرفته‌تر این محصول، فرصتی برای تقویت و تکیه بر دانش بومی و ابتکارات ایجاد کرد.

سرتیپ آشتیانی تأکید کرد: وزارت دفاع خود را ملزم می‌داند که با رعایت تمام ویژگی‌های فنی و استاندارد‌های صنعتی، متناسب با نیاز بخش‌های مختلف کشور، نیازمندی بخش‌های راهبردی و زیرساختی کشور از جمله شرکت‌های خودروساز را تأمین کند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه صنایع دفاعی ما از جمله صنعت حساس و پیچیده‌ی الکترونیک وزارت دفاع، صنعتی در سطح جهانی است، گفت: همکاری‌های رو به رشد و مؤثری با مجموعه‌هایی همچون خودروسازی، پتروشیمی، نفت‌ و گاز و امنیت غذایی وجود دارد و این ارتباط و تعامل دو سویه باید روز به روز با پیشرفت همراه باشد و ان‌شاءالله این روند با تدبیر دولت مردمی در سایر بخش‌های کشور نیز رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها