شاعر دفاع‌مقدس در گفت‌و گو با دفاع‌پرس:

جغرافیای خوزستان لبریز از سوژه های ناب برای نویسندگان و شاعران است

«بهرامی» گفت: جغرافیای خوزستان لبریز از سوژه های ناب برای نویسندگان و شاعرانی است که قصد دارند جهاد و ایثار این ملت را به گوش تاریخ برسانند.
کد خبر: ۵۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 15October 2022

جغرافیای خوزستان لبریز از سوژه های ناب برای نویسندگان و شاعران استشاعر و نویسنده بندر ماهشهری حوزه دفاع قدس امروز ضمن حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز پاسخگوی سوالات ما بود. 

1- ضمن معرفی خود، بفرمائید از چه زمانی علاقه مند به حوزه شعر و ادبیات شدید؟

به نام خدا و سلام و ادب خدمت مخاطبین عزیز حوزه دفاع مقدس. ام البنین بهرامی هستم با نام هنری «ام خزان» با توجه به قریحه شعری که در وجود مرحوم پدرم بود و این استعداد به من به ارث رسید از سال 1372 شروع به سرودن شعر نمودم.

2- تاکنون چه آثاری از شما به چاپ رسیده یا در قالب های دیگر منتشر شده است؟

کتاب«سلطان عارفان» که اثری در مدح امیرالمومنین(ع) است. کتاب «خاک های آسمانی» که در مدح شهدا سروده شده است. کتاب «سردار دل ها» که در وصف سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» همزمان با اولین سالگرد شهادت شان منتشر شد و کتاب «غزل اقتدار» که باز هم در سیره شهید «قاسم سلیمانی» سروده شد و در دومین سالگرد شهادت وی تقدیم مخاطبین شد.

3- آخرین اثری که در دست چاپ و انتشار دارید، کدامند و چه زمانی به دست مخاطبین خواهد رسید؟

یک کتاب به نام «خورشید هور» در دست چاپ دارم که در مدح سردار شاخص عرب خوزستان، شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور است و یک اثر جدید به نام «اسطوره پیکار» که قرار است در سومین سالگرد حاج قاسم منتشر شود.

4- چه ظرفیت هایی در خوزستان هست که قابلیت پردازش آن ها در شعر و ادب حوزه دفاع مقدس وجود دارد؟

در خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس بهانه های زیبا و حماسه سازی وجود دارند که قابلیت پردازش در حوزه شعر و ادب دارند. جغرافیای خوزستان لبریز از سوژه های ناب برای نویسندگان و شاعرانی است که قصد دارند جهاد و ایثار این ملت را به گوش تاریخ برسانند.

5- پیوند شعر و موسیقی در حوزه دفاع مقدس را چگونه می بینید و آیا در این زمینه هم کاری صورت داده اید؟

شعر تغذیه روح های عاشق است که جسم را با تلفیق آواز به سرمنزل آرامش می رساند. بی شک تلفیق شعر ناب و موسیقی ارزشی می تواند خالق آثاری ماندگار شود و ما هم از این غافله عقب نماندیم و بسیاری از اشعارمان را به خصوص در توصیف سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» را توسط همسر عزیزم «محمد عساکره» به صورت موسیقیایی منتشر کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبین عزیز نیز مواجه شد.

6- سوال پایانی و حرف های ناگفته شما؟

تشکر از خبرگزاری دفاع مقدس که همیشه در صف اول رسالت انتشار اخبار این حوزه قرار دارد و حامی هنرمندان استان است. انتظار دارم که نهادها و ادارات متولی فرهنگ و هنر، بیش از پیش به هنرمندان ارزشی استان عنایت داشته باشند و در پایان امیدوارم که با عنایت و نگاه ویژه سردار مرادحاجتی بتوانیم آثار بیشتری را با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان به علاقه مندان این حوزه تقدیم کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها