ما مقاوم هستیم/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شروع راهیان نور دانش آموزی پیوند نوجوانان با دفاع مقدس + تیزر

افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی در حالی آغاز شده است که این سفر‌ها می‌تواند به ایجاد پیوند عمیق نوجوانان با تاریخ دفاع مقدس کمک کند.
کد خبر: ۵۵۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶ - 24October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با مهرماه و بازگشایی مدارس راهیان نور دانش آموزی به منظور اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و بازدید از یادمان‌های آن دوران آغاز به کار کرد. دانش آموزان سراسر کشور در این اردو‌ها با حضور در مناطق عملیاتی جنوب غربی کشور از نزدیک با رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، توان رزمی و عملیاتی و شهدای ان دوران آشنا می‌شوند.

شروع راهیان نور دانش آموزی پیوند نوجوانان با دفاع مقدس+ تیزر

با توجه به اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از حیث جمعیت شرکت کنندگان راهیان نور است، هر ساله بخش عمده این زائران به ویژه در بازه زمانی اوج راهیان نور را نوجوانانی تشکیل می‌دهند که مشغول به تحصیل در مدارس هستند. با توجه به اینکه یکی از دورس پایه دهم مدارس آمادگی دفاعی است و بخشی از این کتاب به موضوع دفاع مقدس و مباحث مربوط به آن دوران باز می‌گردد حضور در مناطق عملیاتی راهیان نور باعث آشنایی نزدیک دانش آموزان با بخشی از تاریخ پرافتخار کشورمان می‌شود.

سال تحصیلی جدید در اول مهر با حضور ۱۶ میلیون دانش آموز در کلاس‌های درس آغاز شد. ۱۶ میلیون دانش آموز در طول ۱۲ سال تحصیلی مسوولیت خطیر آموزشی و پرورشی را برای دوش مسوولان آموزش پرورش مربیان و معلمان قرار داده تا علاوه بر محتوای درسی نوجوانان را با مفاهیم مهم ارزشی و معنوی آشنا کند. بی شک وطن دوستی و حفظ ایران اسلامی از هجمه‌های و تهدید‌های دشمنان یکی از مهمترین درس‌هایی است که هر ایرانی نیازمند آموزش آن به ویژه در سنین کودکی و نوجوانیست.

امسال افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش آموزی در بندر عباس با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بندرعباس برگزار شد. سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کشور اردو‌های راهیان نور به صورت مجازی برگزار شد و امسال با بهتر شدن شرایط اردو‌ها از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها