رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین؛

گسترش کمی و کیفی فضاهای آموزشی نیازمند توجه ویژه مسئولان استان است

مشهدی گفت: گسترش کمی و کیفی فضاهای آموزشی و سراهای دانشجویی یکی از چالش‌های پیش روی دانشگاه فرهنگیان استان است که انتظار می‌رود مسئولان استان همراهی و همکاری لازم را برای رفع آن داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ - 15October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، شورای آموزش و پرورش استان قزوین به ریاست «ابوالحسن کبیری» معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، «حمیدرضا مشهدی» رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین، «رجب رحمانی» نماینده مردم تاکستان، «نقی سیاهکالی مرادی» مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین و مسئولان استان با حضور خبرنگاران استان قزوین، عصر امروز (شنبه) در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

«حمیدرضا مشهدی»، رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین در این جلسه با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به معلم و وظیفه خطیر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه ظهار داشت: تامین فضاهای آموزشی و ایجاد امکانات مورد نیاز این فضاها، باید در دستور کار مسوولان استان باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان حتی به ۴ تا ۶ هزار دانشجو نیز رسید و چالش کمبود معلم در مدارس ایجاد شد اما خوشبختانه در حال حاضر سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور پذیرش می‌شوند.

مشهدی عنوان کرد: با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه ویژه‌ای که ایشان به امر تربیت معلم داشتند ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در چند سال اخیر افزایش یافت اما قزوین به دلیل محدودیت فضای آموزشی با مشکل مواجه است.

وی افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول تحصیل هستند و این دانشگاه در صورت تامین زمین و زیرساخت های اولیه، امکان جذب هزار دانشجوی دیگر را نیز دارد. گسترش کمی و کیفی فضاهای آموزشی و سراهای دانشجویی یکی از چالش های پیش روی دانشگاه فرهنگیان استان است که انتظار می رود مسوولان استان همراهی و همکاری لازم را برای رفع آن داشته باشند.

مشهدی اضافه کرد: به منظور افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان استان بخشی از فضاهای متعلق به دانشگاه که در اختیار آموزش و پرورش است می‌باید بازگردانده شود و همچنین خانه معلم نواب که به صورت موقوفی بوده و در دهه ۷۰ جزو دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شد به این مجموعه الحاق شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین در ادامه ضمن اشاره به حوادث اخیر کشور یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در بحث اغتشاشات و اعتراضات هیچ گونه موردی نداشته و فضای متفاوت و به دور از حواشی را سپری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها