در یک کنفرانس؛

بیماری‌های شایع سالمندی در جامعه ایثارگران بررسی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: جامعۀ ایثار و شهادت در مسیر سالمندی است و به دریافت خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز دارد.
کد خبر: ۵۵۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ - 16October 2022

بیماری‌های شایع سالمندی جامعه ایثارگران بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جابر ابوالفتح‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در کنفرانس علمی منطقه‌ای تشخیص و درمان بیماری‌های شایع سالمندی در جامعۀ ایثارگری در سالن آمفی تئاتر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گشایش یافت، اظهار داشت: والدین معظمِ شهیدانِ والامقام و ایثارگرانِ بزرگوار، پا به سن گذاشته‌اند و در این شرایط ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را موظف می‌دانیم برای تأمین نیازمندیِ دورۀ سالمندی برای این عزیزان، برنامۀ دقیقی داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس علمیِ تشخیص و درمان بیماری‌های شایع سالمندی جامعۀ ایثارگری در همین راستا قابل ارزیابی است، افزود: برنامه‌ریزی برای ارائۀ خدمات خاص دوره سالمندیِ جامعۀ ایثارگری با این هدف انجام می‌شود که والدین شهدا و ایثارگران عزیز، دوره سالمندی خود را با اقل‌ترین درد و رنج سپری کنند.

وی افزود: امیدوارم ما به عنوان متولی ایثارگران معظم با همکاری و تعامل بخش‌های دیگر درمانی، برای رسیدگی به امورات درمانی سالمندان جامعۀ ایثارگری گام‌های مؤثری برداریم.

ابوالفتح‌زاده با قدردانی از تلاش‌های خالصانۀ پزشکان طرح پایش سلامت این بنیاد، خطاب به آنان گفت: دست خود را به سوی شما دراز می‌کنیم تا با مشارکت و راهنمایی‌های ارزنده‌تان، ما را در ارائۀ خدمات مطلوب به سالمندانِ جامعۀ ایثار و شهادت یاری دهید.

کنفرانس علمی منطقه‌ای تشخیص و درمان بیماری‌های شایع سالمندی در جامعۀ ایثارگری، به میزبانی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

در این کنفرانس یکروزه، پزشکان طرح پایش سلامت بنیاد‌های شهید و امور ایثارگران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان حضور داشتند.

هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، آشنایی با تغییرات فیزیولوژیک سالمندی، آشنایی با ارزیابی جامع و اصول ارجاع، تشخیص و درمان بیماری‌های شایع سالمندی و اصول تغذیه در سالمندان بود.

در این کنفرانس، متخصصان طب سالمندی و متخصصان تغذیه و رژیم درمانی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بودند، در محور‌های تغییرات فیزیولوژیک سالمندی، ارزیابی جامع و اصول ارجاع، اصول تغذیه، بیماری شایع سالمندی و بیماری‌های شایع زنان سالمند به بیان آخرین رهیافت‌های علمی پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار