گلزار شهدا تکه‌ای از بهشت است

شهید «ایزدی» انس فراوانی با شهدا داشت و معتقد بود که گلزار شهدا تکه‌ای از بهشت است.
کد خبر: ۵۵۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶ - 19October 2022

مدافع حرمی که از کودکی شوق شهادت داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «پویا ایزدی» در شهریور ۱۳۶۲ در لنجان استان اصفهان متولد شد.

همسر شهید ایزدی درباره سبک زندگی وی می‌گوید: «به خواستگاریم که آمد، از شغل خطیری که داشت، برایم گفت، از لباس سبز مقدسی که بر تن داشت و از وظیفه‌ای که به عنوان یک پاسدار برعهده داشت. از آرمانش که شهادت بود، سخن گفت و اینکه شاید روزی برای تعهد و اعتقادی که دارد، باید برود.

در آبان سال ۱۳۸۸ با عشقی سرشار با او ازدواج کردم. خوش‌خلقی و شوخ‌طبعی او زبانزد بود. بسیار به خواندن قرآن و مطالعه تفسیر آن و نهج‌البلاغه امام علی (ع) علاقه داشت، دیدن فیلم‌ها و کتاب‌هایی در مورد شهدا بهترین سرگرمی او بود. پاتوق وقت و بی‌وقت ما گلزار شهدای اصفهان بود، به‌خصوص قطعه شهدای گمنام. روزی به دخترمان گفت: ریحانه بابا اینجا تکه‌ای از بهشت است.

اواسط ماه مضان ۱۳۹۳ بود که پس از بی‌قراری‌های زیاد برای مبارزه با داعشی‌ها راهی سوریه شد، یک ماهی آنجا بود. طبق قولی که به من داده بود، هر روز بعد از نماز مغرب و عشا به من زنگ می‌زد، اما انگار دفعه دوم، اعزام رنگ و بویی دیگر برایش داشت. یک هفته قبل از اعزام دوم به گلزار شهدا رفت و صبح که برگشت، با چشمانی که معلوم بود تا صبح گریه کرده است، رو به من کرد و گفت: من هیچ دلبستگی به دنیا ندارم. تنها نگرانی من، تو و ریحانه بودید که دیشب با شهدا اتمام حجت کردم و خواستم مراقب شما باشند و عاقبت به خیری نصیب شما کنند.

از هم‌رزمانش شنیدم، فرماندهی تانک را برعهده داشته و مسیر عملیات را پاک‌سازی می‌کرده که در نخستین روز از آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی در حلب به آرزوی دیرینه‌اش رسید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار